سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"اينترپل" همكاري با مصر براي بازداشت مخالفان را رد کرد

اينترپل اعلام کرد با حکومت مصر برای بازداشت مخالفان این کشور همکاری نداشته است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه الجزيره ؛ رئيس سازمان بين‌المللي پليس جنائي (اينترپل) گفته است: اين سازمان هرگونه همكاري بر پايه مسائل سياسي در رابطه با حكم هاي بازداشت در مصر را رد مي‌كند.

اين سازمان گفته است كه بر اساس اصول اعلاميه جهاني حقوق بشر عمل مي‌كند و هر همكاري قضايي با هر دولتي را كه بر پايه مسائل سياسي ، يا ديني و يا نظامي باشد، نمي‌پذيرد.

اينترپل اعلام كرده است كه هرگونه درخواست كه به پليس بين‌المللي ارسال شود ، با دقت بررسي مي‌شود تا از كمك به نقض حقوق بشر، كه برخي كشورها در حق شهروندان خود و ديگران بكار مي‌گيرند جلوگيري كند.

اين سخنان پس از اين بيان گرديد كه سازمان‌هاي عربي فعال در زمينه حقوق بشر از اين سازمان درخواست كردند كه حكم بازداشت‌هايي را كه از سوي مقامات مصري بر اساس مسائل سياسي صادر مي‌شود و با اصول اينترپل و نيز اعلاميه جهاني حقوق بشر مغايرت دارد ، پاسخ ندهد.

شايان ذكر است كه مقامات مصري در چند وقت اخير مجموعه ای از اسامي افرادي از مخالفين كه محكوم به بازداشت شده بودند از جمله يوسف قرضاوي را به اينترپل فرستاده بودند.

مقامات مصري پس از كودتايي كه به فرماندهي عبدالفتاح‌السيسي انجام گرفت و باعث بركناري محمد مرسي رئيس جمهور مخلوع اين كشور شد ، تلاشهايي را براي دستگيري حاميان مرسي به انجام رسانده‌اند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.