سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون توانمندسازی رفاه شهرداری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

تشکیل نخستین کارگروه تخصصی مسئولیت‌های اجتماعی در تهران

معاون توانمندسازی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از تشکیل کارگروه تخصصی مسئولیت‌های اجتماعی در جهت کاهش معضلات شهر تهران خبر داد.

لطفی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در تشریح این خبر شبکه اسلامی، سرمایه، مداخله و مسئولیت اجتماعی را از جمله موضوعات کلیدی مورد بحث در حوزه مدیریت شهری عنوان کرد و اظهار داشت: بیان بحث مشارکت‌های اجتماعی در این حوزه با تاکید و تقویت برقراری ارتباط صحیح فنی،‌تخصصی، بین شهر و شهروندان از مهم‌ترین دلایل تشکیل این کارگروه است.
 
وی با اشاره به بهر‌ه‌گیری از ظرفیت‌ها، استعدادها و قابلیت‌های فردی، اجتماعی، حقیقی و حقوقی جامعه در راستای تشکیل این کارگروه افزود: هدایت افراد، تشکل‌ها و کانون‌های مردمی در ارتباط با مسئولیت اجتماعی در حوزه تخصصی خود در جامعه مهم‌ترین وظیفه این کارگروه است.
 
معاون توانمندسازی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، از ایجاد بستری مناسب برای کارآفرینان، انجمن‌ها، صاحبان کسب و کار و شرکت‌ها در جهت فعالیت هدفمند در حوزه مدیریت شهری و رفع و نیز کاهش معضلات فرهنگی اجتماعی اقتصادی به عنوان گام نخست اجرای این طرح یاد کرد و گفت:‌ با توجه به مسئولیت افراد در قبال یکدیگر و زندگی آنان در یک شبکه اجتماعی برخوردار از نابسامانی، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و مداخلات اجتماعی تخصصی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی عضو در جامعه سبب خلق ارزش‌های اجتماعی خواهد شد که این امر به عنوان مهم‌ترین چشم‌انداز مبحث مسئولیت‌های اجتماعی است.

لطفي با یادآوری دعوت از کارآفرینان، خیرین، صاحبان کسب و کار به صورت فردی و گروهی و تعریف مقوله مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه کارآفرینی به عنوان گام بعدی اجرای این طرح اظهار داشت: عضویت و حضور تمامی افراد حقیقی و حقوقی در تخصص‌های گوناگون سبب تبدیل نمودن مسئولیت اجتماعی افراد به یک ارزش و رفع بسیاری از معضلاتی است که امروزه به عنوان مهم‌ترین دغدغه مسئولان و افراد جامعه مطرح است چراکه تحقق اهداف مهم در هر جامعه براساس بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و سازمان‌ها و نهادهای مسئول انجام پذیرد.
 
وی ادامه داد: به بیان دیگر نگاه دقیق اجتماعی و پرداختن به موضوعات از برجسته‌ترین اقدامات کارگروه مسئولیت‌های اجتماعی است و این کارگروه هم‌اکنون  درصدد هدایت‌گری اجتماعی و ایجاد فرصت‌های لازم برای تمامی سازمان‌های دولتی خصوصی خیرین و کارآفرینان و بهره‌گیری از خدمات آنان در راستای توانمندسازی افراد و گروه‌های نیازمند است.
 
معاون توانمندسازی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران،  اولین جلسه این کارگروه را در ارتباط با حل معضلات اجتماعی انجمن ام اس و با دعوت از سازمان‌هایی نظیر بهزیستی کمیته امداد ، خیرین و نهادهای دیگر عنوان کرد و افزود: بیان نیازها از سوی این انجمن و ارائه ظرفیت‌ها از سوی افراد حقیقی و حقوقی در جهت ارائه خدمات فرهنگی آموزشی اقتصادی و اشتغال بر حسب اولویت نیاز این انجمن از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود که به صورت تخصصی از طریق ارگان‌ها و تشکل‌های مربوطه پیگیری خواهد شد.
 
لطفي با اشاره به تشکیل این جلسات هر 15 روز یک بار از مباحث اشتغال و آموزش به عنوان مهم‌ترین موارد مطرح شده در نخستین جلسه کارگروه ام اس یاد کرد و گفت: ورود کارآفرینان به این عرصه و ایجاد فضای کسب و کار سبب کاهش محدودیت و محرومیت ناشی از معضل بیکاری این افراد خواهد شد.   
 
وی با بیان اینکه کارگروه مسئولیت‌های اجتماعی به دنبال تأمین منافع ملی است، تلاش در جهت شناسایی معضلات اجتماعی موجود در جامعه و اقدام موثر در جهت رفع  و مهار آن را از اهم اهداف این کارگروه عنوان کرد و افزود: با توجه به وسعت شهر تهران و جمعیت ساکن در آن تمام تلاش کارگروه مسئولیت‌های اجتماعی در جهت تبدیل نمودن شهروندان شهرنشین به شهروندان مسئول و فعال نمودن تسهیل گران اجتماعی در سطح مناطق نواحی و محلات شهر تهران است.
 
معاون توانمندسازی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی علاقمند به همکاری در این عرصه می‌تواند به سازمان رفاه خدمات مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و یا مراکز خدمات اجتماعی فعال در مناطق 22گانه شهر تهران مراجعه نمایند.

 
انتهای پیام/
برچسب ها: تشکیل ، کارگروه ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.