سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش:

مديران مدارس ، زنگ هنر را جدي بگيرند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ،از مديران مدارس خواست درس هنر را جدي بگيرند.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از وزارت آموزش وپرورش، علي زرافشان گفت: درس هنر يكي از آن درس هايي است كه زمان خاصي را به خود اختصاص داده و آموزش هنر در دوره اول متوسطه برنامه خاصي دارد. همچنين كتاب راهنماي معلم براي آموزش معلمان اين درس تنظيم شده است. بنابراين آموزش اين درس يك برنامه جدي است كه بايد در مدارس اجرا شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش، در خصوص احياي زنگ هنر در دوره متوسطه اوّل اظهارداشت:بنابر برنامه مصوب شوراي عالي آموزش و پرورش، هر كدام از مواد درسي يك مصوب دارند و مدارس موظف هستند در برنامه هفتگي اين مصوب را رعايت كنند.

وي افزود: درس هنر يكي از آن درس هايي است كه زمان خاصي را به خود اختصاص داده و آموزش هنر در دوره اول متوسطه برنامه خاصي دارد. همچنين كتاب راهنماي معلم براي آموزش معلمان اين درس تنظيم شده است. بنابراين آموزش اين درس يك برنامه جدي است كه بايد در مدارس اجرا شود.

زرافشان ادامه داد: برخي از دروس نيز با توجه به تاثيرشان در شكل گيري شخصيت دانش آموزان و بروز استعدادهاي آن ها از جايگاه ويژه اي برخوردار هستند كه يكي از اين درس ها درس هنر بوده و بايد مديران مدارس عنايتي نموده تا بتوان از معلماني براي آموزش اين درس استفاده كنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بيان كرد: قبلا نيز در دوره راهنمايي كتاب هنر داشتيم و در پايه هشتم هم به شكل ويژه اي به موضوع احياي درس هنر پرداخته شده است. تنها اجراي آن مانده كه به اميد خدا مديران مدارس عنايت نموده و آن را به شكل مطلوب اجرا خواهند كرد.

زرافشان افزود: متاسفانه در برخي مدارس نگاه به درس هنر براي جور كردن ساعات تدريس معلمان است در حاليكه در ساعت آموزشي اين درس قوه خلاقيت و تفكر دانش آموزان رشد مي كند و ارتقا مي يابد. لذا نگاه به اين درس بايد تغيير كند در وهله اول بايد دبيران اين درس متخصص اين درس باشند ودر رشته هاي مختلف هنري حرفي براي گفتن داشته باشند و در مرتبه بعد ساعت آموزشي اين درس كامل باشد در اين صورت است كه مي توانيم ادعا كنيم  زنگ هنر را احيا كرديم.


انتهاي پيام/
برچسب ها: معاون ، مدارس ، هنر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.