سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه سوادآموزي با مشاركت مديران روابط عمومي ادارات امكان پذير است

علي باقرزاده در نشست مشترك با رئيس مركزاطلاع رساني وروابط عمومي ، خواستار برخورداري سوادآموزي از ظرفيتهاي اطلاع رساني شد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از وزارت آموزش وپرورش، در راستاي اجرايي نمودن رهنمودهاي وزير آموزش و پرورش در نشست صميمي  با كاركنان حوزه ستادي سازمان نهضت سواد آموزي، اين نشست تخصصي با مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت در روز يكشنبه 15ديماه دردفتراين مركز برگزار شد .

علي باقرزاده گفت: موضع گيري هايي كه دكتر فاني  در باره سواد آموزي اتخاذ كرده اند بيشتر  از 6 سال پيش است و از استحكام و روشني كاملي برخودار است.

رئيس سازمان نهضت سواد آموزي با بيان اين نكته كه مسئله اصلي سواد آموزي عدم وجود تقاضا در جامعه هدف است گفت : تلاشهاي زيادي از سوي نظام ،دولت و مجلس شده است ولي مردم داوطلب حضور  نيستند، معلمان آمادگي مشاركت ندارند و علي رغم بخشنامه هاي متعدد نيازمند يك برنامه فرهنگ سازي است .

وي با اشاره به توان و ظرفيت بالاي مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت، در مهندسي و هدايت افكار عمومي به سواد آموزي وايجاد اجماع عمومي در معاونت ها و مديران حوزه ستادي و استان ها، خواستار استفاده بهينه از قابليت ها وظرفيت هاي اين مركز شد.

 رئيس سازمان نهضت سواد آموزي در پايان سخنان خود خواسته و انتظارات خود از مركز در توجه به اخبار ، تحليل و انعكاس نقدها و نقطه نظرات سواد آموزي در پورتال و نشريه نگاه ومشاركت بيشتر مديران روابط عمومي ادارات كل استان ها در امرسواد آموزي شد و راهكارهاي اجرايي در اين خصوص ارايه داد.

روابط عمومي كمك به ترويج سوادآموزي را تكليف قانوني وشرعي خود مي داند

 در ادامه جلسه عليرضا جدايي رئيس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي نيز با اشاره به اسناد بالادستي  از جمله فرمان حضرت امام رحمه الله عليه ، نامه ها و فرامين مقام معظم رهبري(مدظله العالي)  و تاكيدات وزيرآموزش وپرورش  اظهار داشت : براي ما تكليف قانوني و شرعي وجود دارد كه به سواد آموزي توجه كنيم و بي تفاوت نباشيم .

وي با برشمردن حيطه فعاليت مركز در سه بخش تبليغ، اطلاع رساني و فرهنگ سازي، اظهار كرد: جنس سواد آموزي براي ترغيب مخاطب و تشويق آن به ادامه فعاليت سواد آموزي از جنس فرهنگ سازي است و در درجه بعد اطلاع رساني است .

رئيس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي  با تاكيد بر اينكه براي مجموع آموزش و پرورش  درست نيست كه بالاترين مقام سياسي ،مذهبي ، اجتماعي و فرهنگي كشور يعني شخص مقام معظم رهبري (مدظله العالي) از وجود بي سواد در كشور گلايه مند باشند و اين خوب نيست كه والدين دانش آموز بي سواد باشد. آمادگي مركز را براي مشاركت و همراهي بيشتر با سازمان نهضت سواد آموزي اعلام كردند.


انتهاي پيام/
برچسب ها: توسعه ، مشارکت ، سواد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.