سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاسخ سرمربی افرا به صحبتهای مربی اسپانیایی؛

تمام این مسائل ربطی به زاپاتا ندارد/ چرا اسپانیایی دیگر تیم قهر نکرد؟

سرمربی تیم بسکتبال افرا خلیج فارس در پاسخ به صحبتهای مربی اسپانیایی سابق تیم گفت که مسائل مطرح شده ارتباطی به این مربی نداشت.

حسن نگهداری سرمربی افرا خلیج فارس بعد از صحبتهای زاپاتا مربی اسپانیایی تیم در مورد شکایت این مربی و موضوعات مطرح شده به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: تیم ما در دور رفت 5 بازی در شهرستانها داشت و ما به طور پیاپی در چند هفته به سفر رفته، بازی را انجام می دادیم و به تهران باز می گشتیم. در میان چند سفر خود یک بازی هم در تهران مقابل مهرام داشتیم که بعد از این دیدار هم درگیر کمیته انضباطی و مراجعه به فدراسیون بودیم به همین دلیل هم فرصت نفس کشیدن و پی گیری کارهای اداری را نداشتیم اما مربی اسپانیایی به یکباره گفت که من حرفه ای هستم و دیگر سر تمرین نمی آیم در حالی که چنین مسائلی در تمام دنیا پیش می آید و بحث بازیکنان خارجی که با دیر شدن حقوقشان به بازی نمی روند با مربی فرق دارد.

*زاپاتا حاضر به اقامت کنار هموطنش هم نبود

وی ادامه داد: بعد از بازگشت تیم ما از ماهشهر، زاپاتا به جای ایمیل کردن آنالیز بازی و برنامه کار گفت که به خاطر بارندگی، آب وارد کیفش شده و لپ تاپش سوخته است. من می توانستم وی را جریمه کنم اما همیشه یک قانون و یک عرف وجود دارد و گاهی باید طبق عرف از برخی مسائل گذشت کرد در حالی که این مربی چنین کاری را نکرد و زمانی هم که قصد دادن پول به وی را داشتیم شرط و شروطی گذاشت.

نگهداری اضافه کرد: در حالی که زاپاتا به همراه سرخیو دیگر مربی اسپانیایی تیم برای دو ماه در یک محل زندگی می کردند، زاپاتا به یکباره گفت که من با مربی دیگر زندگی نمی کنم و اگر این کار را انجام دهم باید هر ماه 350 دلار اضافه دریافت کنم. از طرفی در حالی که در برگه قرارداد حرفی از اضافه بار این مربی نشده بود، خواستار پرداخت مبلغ مربوط به اضافه بار خود شد. همچنین وقتی از وی خواستیم با تیمهای پایه کار کند حاضر به این کار نشد و در نهایت گفت که می خواهم به تیم جوانان بروم.

*برای مرده شور فرقی ندارد مرده مهندس است یا کارگر!

سرمربی افرا اشاره کرد: مربی اسپانیایی ادعا دارد که به خاطر دریافت نکردن حقوقش، قرارداد با ما قطع شده است اما سوالم این است که اگر با ما همکاری ندارد چطور هنوز در خانه ما زندگی می کند و اگر قرارداد دارد با چه مجوزی برای همکاری با تیم جوانان اقدام کرد؟

وی در مورد جذب نکردن بازیکنان ملی پوش گفت: یک مربی تمرین دهنده با سرمربی فرق دارد. مربی تمرین دهنده حق زیر سوال بردن بازیکنان جذب شده را ندارد و تنها باید برنامه های تمرینی را اجرا کند مثل یک مرده شور که برایش فرقی ندارد، مرده سرهنگ و مهندس باشد و یا کارگر! به زاپاتا ارتباطی ندارد که چرا ما بازیکن نگرفتیم. نه تنها افرا بلکه در هیچ باشگاهی از مربی تمرین دهنده سوال نمی شود که چرا تیم شکست خورد و یا برنده شد؟ 
 



*با فراهانی قرارداد نداشتیم

نگهداری افزود: بحث نوید فراهانی هم به این مربی ربطی ندارد. نوید بازیکن بسیار ارزشمند و دوست داشتنی است که حتی با ما قرارداد هم نداشت و ما 3 ماه این بازیکن را تحت حمایت خود از نظر تغذیه، اسکان و تمرین قرار دادیم. خاطره بدی هم از وی نداریم و در نهایت خودش تصمیم به پیوستن به گرگان گرفت. سهیل حسین زاده هم کشف چهار سال قبل خودم در مشهد بود که طی این چند سال وی را حمایت کردم. در حالی که زاپاتا تاکید داشت که با این بازیکن کار نمی کند و روزی 10 بار جریمه اش می کرد، حالا چطور نگران وی شده است؟ 

سرمربی افرا در مورد جریان سونسکای اسپانیایی هم توضیح داد: سونسکا خودش هم قبول دارد که آژانس اسپانیایی در پروفایل وی عملهای جراحی قبلی را ذکر نکرده بود در حالی که باید طبق قانون تاریخ و نحوه عمل هم ذکر شود. این بازیکن در مچ پای خد پیچ و پلاک داشت بازیکن پست 5 که باید در زیر حلقه بجنگد با بازیکنی مثل سانی بیچروویچ که تنها شوت می زند، فرق دارد. ما در تابستان برای جذب این بازیکن اقدام کرده بودیم که بازار اروپا بازیکن آزاد داشت اما در زمان شروع لیگ 60 تیم اروپایی نیاز به بازیکن دارند که اگر بازیکن خوبی باشد جذب این تیم ها می شود و در لیگهای مختلف اروپایی و یورولیگ بازی می کند بنابراین دیگر بازیکن پست 5 پیدا نمی شود. 

*کار سونسکا به لیگ گینه ختم شد

وی ادامه داد: سونسکا را که برای تست پزشکی فرستادیم گفتند به خاطر پیچ و پلاتین امکان MRI وی وجود ندارد و باید به مرکز دیگری فرستاده شود همین پروسه مدتی طول کشید. فدراسیون پزشکی هم تاکید کرد که مچ پای وی آرتروز دارد و درصد چربی او هم بالا است اما از نظر سلامت مورد تایید است. ما این موضوع را نپذیرفتیم و در اردوی مشهد هم تایید نشد چون فقط شوت زده و زیر حلقه نمی رفت. قرار بر برگشت وی به اسپانیا بود و پول یک ماه ماندنش را هم به وی دادیم که این همزمان با بازی اول فصل با ذوب آهن شد. خود این بازیکن درخواست کرد حالا که قصد بازگشت دارم حداقل یک بازی را برای شما قبل از رفتن انجام دهم.

نگهداری تصریح کرد: برای مطمئن شدن از کار خود سونسکا را مقابل ذوب آهن بازی دادیم که همه شرایط وی را دیدند. من هم نسبت به هر یک دلاری که از مملکتم خارج می شود مسئولم در حالی که تمام حق و حقوق این بازیکن را پرداخت کردیم،‌بلیت برگشتش را هم گرفتیم. در تمام مدت اقامتش هم در هتل 5 ستاره اقامت داشت. جالب اینجا است که همین چند روز قبل درخواست رضایتنامه وی از لیگ گینه آمد! اگر این بازیکن خوبی بود که به یکی از لیگهای دسته چندم اسپانیا می رفت نه لیگی مثل گینه که کسی از آن خبری نشنیده است. 

*برنامه تمرین ما با سالن شلوغ آزادی هماهنگ می شود

سرمربی افرا پاسخ مشخص نبودن محل تمرین را هم داد: برنامه مسابقات ما در روزهای دوشنبه و پنجشنبه مشخص است. ما برای گرفتن سالن آزادی یک روز قبل از هر مسابقه باید منتظر مشخص شدن برنامه های فشرده این سالن شویم و شهرستانها هم به همین منوال در روز قبل زمان تمرین را ارائه می کنند. برای مثال با توجه به بازی تیم والیبال ذوب آهن به ما یک روز قبل اطلاع دادن که تمرینمان در اصفهان دیرتر خواهد بود. این مسائل که دست من نیست. در هر حال هم مربی تمرین دهنده حق اعتراض به این موضوع را ندارد. ما یک سالن آزادی را برای تیمهای سوپرلیگی، دسته اولی و دسته دومی به علاوه تیمهای ملی داریم. زاپاتا در جایگاهی نیست که به این مسائل خرده بگیرد.

وی اضافه کرد: جالب اینجا است که ما سه روز بعد از نیامدن وی به تمرینات، سرپرست را فرستادیم تا پولش را بگیرد اما گفت پول را نمی گیرم. چون می خواهد با آسمان و ریسمان از ماست مو بکشد. ما هم به کسی باج نمی دهیم. اگر مشکل مالی داشتیم در نیاوران آپارتمان مبله 100 متری در اختیارشان نمی گذاشتیم. ضمن اینکه ما قرارداد یک ماهه ای با وی داشتیم که بعدش قصد قطع همکاری داشتیم اما با گریه پیش بازیکنان گفت که مادر پیری داشته و به پول نیاز دارد تا در نهایت دلمان برایش سوخت و قرارداد تنظیم کردیم حالا این جوابمان است؟
 



*چرا هموطن زاپاتا قهر نکرد؟

نگهداری تاکید کرد: چرا با تمام تاخیرها سرخیو هموطن وی قهر نکرده و سر کار خود ماند. تمام باشگاهها تاخیر دارند و ما هم دو هفته پول را دیر دادیم. حالا هم مدتها است از شکایت حرف می زند اما نمی دانم چرا این کار را انجام نمی دهد؟ اتفاقا وکیل ما منتظر این موضوع است. ما تنها به خاطر تیم ملی نخواستیم وارد حاشیه شده و از رفتنش به تمرینات تیم جوانان شکایت کنیم.  اگر تا این لحظه هم از خانه بیرونش نکردیم به خاطر اسم فدراسیون و تیم ملی است. 

وی اضافه کرد: اگر ما مشکل مالی داشتیم بازیکن خارجی جدید نمی آوردیم. بعد از نیم فصل هم یک بازی عقب افتاده با ماهان داشتیم که بعد از آن به تهران آمده و تمرینات را شروع کردیم. در نهایت هم به تعطیلات پایان هفته برخوردیم که تمام کشور تعطیل بود. حالا به زاپاتا جهه ارتباطی دارد که تمرینات تعطیل شد؟ و اگر قصد قطع همکاری دارد چرا قبل از بازی با ماهان به سالن آمده و روحیه بازیکنان ما را به هم ریخت؟

سرمربی افرا تاکید کرد که به عنوان سرمربی می توانست پاسخ این مسائل را نداده و بگوید که همه چیز به باشگاه مربوط است اما به خاطر ایمان به خودش و باشگاه پاسخ داده و تا پایان ماجرا هم می ایستد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: نگهداری ، افرا ، زاپاتا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.