سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون حقوقي و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تاكيد كرد :

عضويت در تشكل هاي قانوني نبايد در صدور احكام دخالت داده شود

معاون حقوقي و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، ملاك ما در صدور احكام مر قانون است .

به گزارش  گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از آموزش و پرورش، حجت الاسلام والمسلمين ناصري در گردهمايي مشترك روساي هيات هاي بدوي، تجديد نظر، ادارات ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات سراسر كشور كه صبح امروز در باشگاه فرهنگيان برگزار شد با اشاره به سابقه بيش از 9 سال خود در هيات عالي نظارت افزود: هركاري را كه انجام مي دهيم بايد مستند به يك حكم شرعي و يا قانوني باشد و در اين راه اولين گام شناخت و احصاء مصاديق تخلف است.

وي با بيان اين نكته كه اقدامات شما مصداق عيني نهي از منكر است، اضافه كرد : هدف ما از اين اقدامات تامين سلامت اداري و بازدارندگي از بروز تخلفات است و در اين راه صرفا موازين قانوني حجت است و از اعمال سليقه بايد جدا پرهيز گردد.

ناصري با تاكيد بر ضرورت حفظ كرامت افراد افزود : در بررسي پرونده ها تنها به گزارش هاي كتبي اكتفا نشود و حتما نشستي حضوري با افراد داشته باشيد . زيرا زواياي مطالب در تعاملات رودر رو بهتر روشن خواهد شد.

وي تناسب احكام تنبيهي با نوع تخلف را يكي از ضروريات برشمرد و اضافه كرد : عدم تناسب احكام با نوع تخلف،  ما را در معرض اتهام زياده روي و تساهل قرار خواهد داد كه اولي ظلم است و دومي به ايجاد جسارت و تكرار تخلف منجر مي شود .

معاون حقوقي و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش مخاطبان را به صبر و بردباري براي رسيدگي به پرونده ها توصيه كرد و اضافه نمود : كارهاي قضايي و شبه قضايي نبايد با امور سياسي خلط شود زيرا دخالت دادن گرايشات سياسي فرايند صدور احكام را از مسير اعتدال خارج مي سازد . لذا سعي نمائيد هيات ها را از مسائل سياسي دور نگهداريد.

وي با تاكيد بر اينكه "شناخت وظيفه سخت تر از عمل به وظيفه است " افزود : ملاك ما در صدور احكام " مر قانون است" و نبايد ارتباط يا عضويت افراد در تشكل هايي كه مجوز قانوني دارند و يا اينكه فرد به چه كسي راي داده، در صدور احكام دخالت داده شود . خط قرمز ما قانون اساسي و ولايت فقيه است و نگران شكسته شدن راي در هيات تجديد نظر نباشيد. زيرا شما به وظيفه خود عمل كرده ايد.

در خاتمه چند تن از روساي هيات هاي بدوي ، تجديد نظر، ادارات ارزيابي عملكرد و رسيدگي به شكايات نظرات و پيشنهادات خود را مطرح نمودند.



انتهاي پيام/
برچسب ها: معاون ، مجلس ، صدور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.