سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

قیام 19 دی نشاندهنده غیرت دینی و انقلابی مردم قم است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: برای قمی‌ها افتخار بزرگی است که سهم اول را در انقلاب داشتند و جنبش‌ انقلابی را آغاز کردند و در حقیقت قیام 19 دی نشان دهنده غیرت دینی و انقلابی مردم قم بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله حسن ممدوحی امروز با اشاره به قیام 19 دی اظهار کرد: 19 دی پاسخ دندان‌شکنی به استکبار بود و این پاسخ مانند همه پاسخ‌هایی بود که ملت همواره به استکبار می‌دهد و مدال قهرمانی را برای ملت ایران به ارمغان آورد.


وی خاطرنشان کرد: قیام 19 دی مانند پاسخ‌هایی است که همیشه به استکبار می‌دهیم و با آنها استکبار را سرجای خودشان می‌نشانیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به قضایای فتنه 88 گفت: مردم در این قضیه نیز با اقدام خود ضربه مهلکی به ضد انقلاب در داخل و استکبار در خارج وارد کردند.

وی ادامه داد: جریانی در فتنه 88 برنامه‌ریزی شده بود که در آن هر قدرتی زمین‌گیر می‌شد ولی این افراد در کشور ما تو دهنی عجیبی خوردند.

ممدوحی با بیان اینکه نخستین قیام پس از رحلت شهید مصطفی خمینی را مردم قم به راه انداختند گفت: عده‌ای در این قیام شهید شدند و قیام‌های مداومی در هفتم و چهلم شهدای مردم قم در شهرهای مختلف شکل گرفت.

وی یادآور شد: مردم که ضربات زیادی از طاغوت خورده بودند، با برگزاری این مراسم‌ها بهانه‌هایی برای خروج و راهپیمایی پیدا می‌کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: برای قمی‌ها افتخار بزرگی است که سهم اول را در انقلاب داشتند و جنبش‌ انقلابی را آغاز کردند و در حقیقت قیام 19 دی نشان دهنده غیرت دینی و انقلابی مردم قم بود.

وی عنوان داشت: 19 دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است و در این روز طلاب را از پشت‌بام‌ها به پایین انداختند و حجره‌های آنها را غارت کردند.

ممدوحی یادآور شد: هر ساله مردم قم 19 دی را گرامی می‌دارند و به محضر مقام معظم رهبری می‌رسند و ضمن دیدار با ایشان از رهنمودهای مقام معظم رهبری بهره‌مند می‌شود./س
برچسب ها: قم ، قیام ، 19دی ، غیرت ، دینی ، انقلابی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.