سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز/

نخستین نمایشگاه گل و گیاه، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد

نخستین نمایشگاه هم زمان گل و گیاه، صنایع دستی و گردشگری، اقوام ایرانی، سوغات و هدایا شامگاه گذشته با حضور مسئولان شهرهای آبادان و خرمشهر در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی سازمان منطقه آزاد اروند واقع در منطقه دیری فارم افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ عضو موظف هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در حاشیه آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با حضور بیش از 100 شرکت و تولیدکننده معتبر داخلی و در فضایی به مساحت سه هزار متر مربع در حال برگزاری است.

عبداله کعبی از ترویج فرهنگ اسلامی و بومی، زنده نگه داشتن فرهنگهای مختلف ایرانی و آشنایی شهروندان با صنایع دستی، جاذبه های گردشگری و شناساندن آداب و رسوم اقوام ایرانی به نسل جوان و الگو پذیر از آداب و رسوم اصیل ایرانی به عنوان اهداف اصلی برپایی نمایشگاه صنایع دستی، گردشگری، اقوام ایرانی، سوغات و هدایا نام برد.

به گفته وی خوزستان، تهران، تبریز، اصفهان، شیراز، کرمانشاه، یزد، سمنان، ارومیه، کرمان، همدان، مازندران، گیلان و لرستان استانهای حاضر در نمایشگاه صنایع دستی ،گردشگری، اقوام ایرانی و سوغات و هدایا هستند.

عضو موظف هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند افزود: ترویج فرهنگ گیاه پروری و معرفی توانمندیها ونوآوریهای تولیدکنندگان و دست اندرکاران عرصه های تولید گل وگیاه از جمله اهداف برپایی نمایشگاه گل و گیاه و گیاهان دارویی است که می تواند به عنوان الگویی موثر در جهت ایجاد زمینه اشتغال در بحث تولید گل و گیاه و صنایع مربوطه و کارآفرینی باشد.

به گفته وی مازندران، شهسوار، اصفهان، دزفول، همدان، تهران و خوانسار شهرهای شرکت کننده در بخش نمایشگاه گل و گیاه و گیاهان دارویی هستند.

كعبی اظهار کرد: به منظور حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی و آثار هنری هنرمندان آبادانی و خرمشهری و اشاعه این هنر اصیل تعداد 20 غرفه در فضایی معادل 300 متر مربع به صورت رایگان در اختیار این هنرمندان قرار گرفت.

عضو موظف هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند از اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، اجرای مسابقات، موسیقی زنده، برپایی سیاه چادرهای عشایری و اجرای آداب و رسوم موسیقی محلی به عنوان برنامه های جنبی این نمایشگاهها نام برد و تصریح کرد: برنامه های مذکور در راستای ایجاد روحیه نشاط و شادمانی در میان مردم برگزار می شود.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به کاربری محل دائمی نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد اروند تصریح کرد: هر چند که مدت زمانی این مکان به شکل غیر فعال در آمده بود اما با همت و تلاش مسئولان فعلی این سازمان در جهت برپایی نمایشگاههای مختلف در این مکان برنامه ریزهای مدون و مناسبی انجام شد.

کعبی از نمایشگاههای ساختمان و صنایع وابسته، تونل خوراکی ها، فرش و تجهیزات وابسته، لوازم خانگی، لوستر و دکوارسیون (اکسپو خانه ایده آل) و لوازم تزئینی و مجموعه های خودرو به عنوان نمایشگاههایی نام برد که قرار است تا پیش از پایان سال جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی منطقه آزاد اروند دایر شوند.

منطقه آزاد اروند در راستای توسعه نمایشگاهها گام بردارد

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان نیز  از مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند خواستار توسعه نمایشگاههای در این منطقه شد.

بهرام ایلخاص زاده نیز در حاشیه افتتاح این نمایشگاهها گفت: برپایی این نمایشگاه کاری بسیار خوب و ارزنده است که می تواند زمینه مناسبی در جهت معرفی توانمندیهای شهرستان باشد.

وی افزود: انتظار می رود تا ظرفیتها، پتانسیلها و توانمندیهای شهرستانهای آبادان و خرمشهر به تمام کشور منتقل شود.

فرماندار آبادان با قدردانی از تلاش مسئولان منطقه آزاد اروند در برپایی چنین نمایشگاهی، حرکت این سازمان در خصوص تحویل رایگان چندین غرفه نمایشگاهی به هنرمندان آبادانی و خرمشهر را بسیار ارزشمند توصیف کرد./س
برچسب ها: نمایشگاه ، گیاه ، اوند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.