سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان بیمه سلامت خبر داد

ورود ۹ قلم "داروی ناباروری" در اوایل بهمن به لیست بیمه

رئیس سازمان بیمه سلامت از ورود ۹ قلم داروی ناباروری تا پایان دی ماه در لیست بیمه خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ محسنی بندپی رئیس سازمان بیمه سلامت صبح امروز در حاشیه دومین کنگره ملی آموزش بیمار در جمع خبرنگاران گفت: در حال جمع آوری اطلاعات در خصوص بیمه شدگان هستیم و امیدواریم که تا پایان دی ماه امسال به نتیجه برسیم و پس از یکسان سازی اسناد پزشکی و تعریف راهبردی را در دستور کار داریم. 

وی افزود: دستیابی به یکپارچه سازی صندوق بیمه که سازمان بهداشت جهانی به این مسئله تاکید دارد. 

وی در خصوص یکپارچه سازی افزود: بنا داریم خدمات پایه‌ای بیمه‌ای سلامت را بازنگری کنیم. 

وی افزود: پوشش داروهای ناباروری طبق بررسی‌های انجام شده ۱۰ تا ۱۵ درصد زوج‌های جوان را درگیر کرده و معتقد هستیم که درمان ناباروری اقدام لوکسی نیست چرا که ۴۰ درصد این افراد نیاز به تزریق داروهای هورمونی دارند و چیزی حدود ۷۵۰ میلیون تا هزار میلیارد هزینه در پی دارد و در این خصوص پروتکل‌هایی را معین کرده‌ایم که آن‌ها را پوشش دهیم. 

وی درپايان گفت: طبق تصمیماتی که در معاونت غذا و دارو انجام شده، ۹ قلم داروی ناباروری تحت "فرانشیز" قرار می‌گیرد و تا پایان دی ماه این دارو‌ها در لیست سامانه بیمه با قیمت سال قبل قرار خواهد گرفت. 

5 درصد مردم جامعه چند دفترچه بیمه‌ای دارند
رئیس سازمان بیمه سلامت گفت: پوشش درمان ناباروری با توجه به امکانات مالی کشور و سیاست‌های جمعیتی باید حل شود چرا که تحمیل بار سازمان‌های بیمه گر سبب می‌شود برخی از مردم از خدمات محروم بمانند و نظر به اینکه همه ۷۵ میلیون جمعیت از خدمات بهره گیرند مورد پیگیری قرار می‌گیرد. 

 محسنی بندپی افزود: در مورد بیمه شدن همه مردم طبق آمار ۵ درصد جامعه ۲ تا۳ دفترچه بیمه دارند ولی از آن طرف 16.6 درصد جمعیت نیازمند و حاشیه نشین که ۱۱ تا ۱۳ میلیون جمعیت فقیر کشور را شامل می‌شوند که هیچ بیمه‌ای ندارند و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پذیرفته که از محل هدفمندی یارانه‌ها برای پوشش بیمه‌ای این افراد استفاده کنیم که از یارانه نقدی هم بهتر باشد. 

آموزش بیمار گامی در جهت کاهش هزینه‌ها
وی در خصوص نقش آموزش بیمار در کاهش بار هزینه و اثر بخش بهتر گفت: یک دلار سرمایه گذاری در آموزش ۴ دلار منافع مالی را برای بیمه‌ها در پی دارد چرا که تغییر سبک زندگی مردم سلامت مردم را ضمانت می‌کند و بار مالی را کاهش می‌دهد. 

۴۶ درصد منابع بیمه‌ای مختص مصرف دارو و تجهیزات پزشکی است
وی اظهار داشت: در حال حاضر مصرف دارو و تجهیزات پزشکی و تصویر برداری ۴۶ درصد منابع بیمه‌ای را به خود اختصاص داده در حالی که در کشور‌های دیگر ۳۲ درصد است. 

گفتنی است، دومین کنگره آموزش بیمار به مدت ۳ روز در بیمارستان امام خمینی در حال برگزاری است. 



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.