سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

صادرات محور شدن تولیدات عاملی برای برطرف شدن مشکلات نقدینگی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: اگر محصول يك واحد توليدي صادرات محور باشد ديگر با مشكلات نقدينگي و سرمايه در گردش مواجه نخواهد بود و در كنار اين موضوع شايسته است مسئولان از هر فرصتي براي خدمت رساني هر چه بهتر استفاده كنند.

 

مسعود محمدیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: تولیدکنندگان براي رفع مشكلات خود بايد فعالیت خود را از لحاظ علمي به‌روز كنند تا محصولاتشان صادرات محور باشد تا بتوانند در بازارهاي جهاني رقابت كنند.

وی ادامه داد: متاسفانه عدم ترویج فرهنگ تخصص گرایی در بین بهره برداران و تولیدکنندگان بخش و نیز باور آنها مبنی بر عدم سرمایه گذاری در جهت بهره مندی از علوم روز دنیا و پافشاری بر تولید بر مبنای علوم تجربی موجب شده کشاورزی جایگاه اصلی خود را در کشور پیدا نکند.

محمدیان خاطرنشان کرد: اگر خردمندانه بينديشيم درمي‌يابيم كه بزرگ‌ترين درماندگي در مسير توسعه، ناكافي بودن سرمايه مادي نيست، بلكه ناتواني براي دستيابي به روش‌هاي بهينه و علمي در راستای استفاده از اين سرمايه‌ها و همچنین عدم توفیق در جلب مشاركت بهره‌برداران و تفاهم با آنان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اظهار داشت: آگاهی بخشیدن به کشاورزان در خصوص اثر بخش بودن حضور کارشناسان و متخصصان در بخش های مختلف تولیدی به عنوان مدیر فنی در اصلاح و بهبود تولیدات کشاورزی تاثیرگذار است.

محمدیان تاکید کرد: افزایش ارزش افزوده و ارتقای بهره وری کشاورزی از یک طرف و حمایت های قانونی دولت از تولید کننده از طریق اعطای تسهیلات فنی و اعتباری، جلوگیری از نوسانات نرخ ارز، توزیع عادلانه نهاده های مورد نیاز برای تولید و مدیریت واردات به نفع تولید داخلی از طرف دیگر می تواند سبب پُررنگ شدن این باور در اذهان کشاورزان و تولیدکنندگان شود. /س

برچسب ها: صادرات ، تولیدات ، مشکلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.