سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

هزینه های پایین تولید عاملی برای افزایش توجه کشاورزان به تولید گندم

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: عواملی نظیر هزینه های پایین، درآمد کافی، استفاده از کاه آن برای تغذیه دام و ... باعث شده است که این محصول روز به روز بیشتر مورد توجه کشاورزان قرار گیرد.

 

سعید سلیمانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: توسعه کشت و خودکفایی در تولید گندم، زمانی محقق می‌شود که تولید این محصول برای کشاورزان اقتصادی و مقرون به صرفه باشد.

وی تشریح کرد: بيش از 512 هزار هكتار از اراضي زراعی آذربایجان شرقی امسال به زير كشت پاييزه خواهد رفت که از اين ميزان اراضي زير كشت، 340 هزار هكتار زير كشت گندم ديم و 97 هزار هكتار به كشت گندم آبي اختصاص یافته است.

سلیمانی با اشاره به اینکه بارندگی های اخیر جان تازه ای به کشت پاییزه در آذربایجان شرقی داده است، یادآور شد: با توجه به کم آبی کشور ایران، کشت گندم به عنوان محصولی با نیاز آبی کم، مزیت کشاورزی کشور ماست که در صورت حمایت‌های دولتی، می‌توان آن را جایگزین محصولاتی کرد که نیاز آبی بیشتری دارند.

وی افزود: نتايج آزمايش‌هاي به عمل آمده توسط پژوهشكده غله و نان وابسته به وزارت بازرگاني و موسسه تحقيقات اصلاح و تهيه نهال و بذر وزارت جهاد كشاورزي، بيانگر افزايش قابل توجه كيفيت گندم توليدي استان در سال‌هاي اخير بوده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: آذربایجان‌شرقی یکی از قطب‌های تولید استراتژیک گندم در ایران است.

سلیمانی تاکید کرد: تجارت این محصول در جهان، همچنان در حیطه قدرت چند شرکت بزرگ در کشورهای سلطه‌جو قرار دارد و این کشورها به طرق مختلف خواهان تداوم سیطره خود بر بازار این محصول اساسی هستند. /س

برچسب ها: هزینه ، تولید ، گندم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.