سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساعاتی پس از تکذیب خبر همکاری ایران و آمریکا در عراق از سوی "افخم"؛

"جن ساکی": ما با ایران در زمینه هرگونه از تلاش‌ها، همکاری و هماهنگی نمی‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: بگذارید یک مسئله را روشن کنم؛ ما با ایران در زمینه هرگونه از تلاش‌ها همکاری و هماهنگی نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، دولت عراق چند روزی است عملیات علیه گروه‌های تروریستی را در مناطق مختلفی از این کشور از جمله الانبار و الرمادی و وادی حوران آغاز کرده است.

وزیر دفاع عراق در سخنانی در آستانه حمله به پایگاه‌های القاعده گفت: گروه‌های تروریستی فعال در استان الانبار، خارجی هستند و زنان نیز تعدادی از آنان را تشکیل می‌دهند.

آنچه که در استان الانبار به خصوص در صحرای غربی رخ می‌دهد عملیاتی علیه پایگاه‌های گروه‌های تروریستی مستقر در آن است.

صحرای غربی صحرای پهناوری است که به پناهگاهی برای تروریست‌ها تبدیل شده است؛ از این صحرا به عنوان مراکز آموزشی به تروریست‌ها استفاده می‌شود؛ نزدیک به چهل پایگاه متعلق به تروریست‌ها در این منطقه وجود دارد.

تروریست‌ها از کشورهای مجاور عراق می‌آیند تا در این پایگاه‌های نظامی آموزش ببینند؛ نکته قابل تامل این است که در صف عناصر تروریستی فعال در این پایگاه‌ها، زنان نیز وجود دارند.

اما آنچه در این بین باید مورد توجه قرار گیرد حمایت برخی کشورهای منطقه از این اقدامات تروریستی است؛ در همین راستا این کشورها تلاش کردند تا با انتشار اخباری در مورد همکاری ایران و آمریکا در خصوص مسائل اخیر عراق توجه افکار عمومی را نسبت به اقداماتشان در حمایت از گروه‌های تروریستی منحرف کنند.


واکنش وزارت امور خارجه ایران نسبت به انتشار اخبار همکاری ایران و آمریکا در عراق


"مرضیه افخم" سخنگوی دستگاه دیپلماسی در مورد انتشار اخباری مبنی بر همکاری ایران و آمریکا در خصوص مسائل عراق اظهار داشت: اخبار منتشره مبنی بر همکاری ایران و آمریکا در مسائل اخیر عراق درست نیست، در عین حال مواضع جمهوری اسلامی ایران مشخص است و ما از اقدامات دولت عراق در مبارزه با تروریسم حمایت کردیم و باید جامعه جهانی نیز به مبارزه با افراطی‌گری و خشونت، تروریسم تلاش کند و از اقدامات تبعیض آمیز دست بردارد.   

 وی افزود: اقدامات دولت عراق در حفظ وحدت ملی مورد تاکید و حمایت جمهوری اسلامی ایران ست.   
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تحولات این کشور را دنبال می‌کند چرا که عراق به گونه خوبی فرایند دمکراتیک را به تصویر درآورده و امیدواریم همه حقایق در این کشور بر این روند دمکراتیک توجه داشته باشند و آن را حفظ کنند.   
 
افخم تاکید کرد: امیدواریم اقدامات دولت عراق در فرونشاندن این اقدامات تروریستی نتیجه داشته باشد. 


تکذیب خبر همکاری ایران و آمریکا در عراق از سوی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا




 ساعاتی بعد از واکنش ایران، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اقدامی مشابه هرگونه همکاری این کشور با ایران در زمینه ارسال سلاح‌ به دولت عراق برای مبارزه با گروه‌های شورشی مرتبط با القاعده را رد کرد.

وی گفت که آمریکا با ایران در زمینه ارسال تجهیزات نظامی و مشاور به عراق برای کمک به دولت این کشور در مبارزه با شورشیان القاعده همکاری نمی‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: بگذارید یک مسئله را روشن کنم؛ ما با ایران در زمینه هرگونه از تلاش‌ها همکاری و هماهنگی نمی‌کنیم.

ما مدت‌ها است که افراط‌گرایی خشونت‌آمیز را رد می‌کنیم و جو امنیتی باثبات و فرآیند سیاسی جامع را مورد حمایت قرار دادیم و بر توسعه اقتصادی تاکید داریم تا عراق بتواند به پتانسیل کامل خود برسید؛ اهداف ما تغییر نکرده است، فکر نمی‌کنم که اهداف ما با ایران در خصوص عراق یکسان باشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.