به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان .، حمید نصیری در جلسه توجیهی ایجاد مراکز نیکوکاری در زاهدان بر توسعه مشارکتهای مردمی با استفاده از روشهای نوین تاکید کرد و افزود: مراکز نیکوکاری براساس یک سری اسناد بالا دستی تشکیل شده است.
وی تصریح کرد: قرآن کریم 96 بار از انفاق و نیکوکاری یاد کرده، لذا به عنوان مرجع اسناد بالا دستی مراکز نیکوکاری یاد میشود.
مدیرکل هماهنگی شبکههای مردمی کمیته امداد کشور بیان داشت: منویات مقام معظم رهبری، چشمانداز 20 ساله کمیته امداد و برنامه پنجم توسعه دیگر اسناد مراکز نیکوکاری قلمداد میشود.
نصیری خاطرنشان کرد : توانمندسازی محله و نیازمندان آن، تربیت مددکار و پرورش ناظر خودکفا، جذب نیروهای افتخاری، استفاده از تخصص آحاد مردم جامعه و گرایش به سمت تشکلگرایی و محله محوری از جمله اهداف راهاندازی مراکز نیکوکاری است.
وی افزود: کمیته امداد در رفتار فعلی مشارکت مردم در اجرای امور ندارد و آن ارتباط حسی بین امدادگر و خیرین و نیکوکاران ایجاد نشده است، امروزه مشارکت را مساوی با جمعآوری پول میدانیم در حالی که این امر نادرست است.
مدیر کل هماهنگی شبکههای مردمی کمیته امداد کشور خاطرنشان کرد: باتوجه به کارهای ارزشمندی که از سوی کمیته امداد انجام شده اما ظرفیتهای خوبی در کشور داریم که بالفعل مانده و این وضعیت نگران کننده و باید یک تحول ایجاد کنیم که در این زمینه مراکز نیکوکاری نقش راهبردی دارند.
نصیری ادامه داد: شبکههای مردمی پلی بین فقرا و اغنیاء هستند که با پیشرفت دنیا یک نگاه و نگرش جدید به مشارکتهای مردمی دارد.
وی افزود: مردم در مراکز نیکوکاری با فقرزدایی مبارزه میکنند و حمایتهای اجتماعی از نیازمندان و محرومان مردمی میشود.
مدیر کل هماهنگی شبکه های مردمی کمیته امداد کشور با بیان اینکه 34 درصد فعالیت کمیته امداد در بخش مشارکتها صرف میشود، تصریح کرد: مراکز نیکوکاری مشارکتها را علمی و هدفمند میکند و تغییر زیرساخت متناسب با تغییرات اجتماعی است.
نصیری یادآور شد: براساس یک نظر سنجی 80 درصد مردم ایران خواهان کمک به دیگران هستند، کمیته امداد چقدر از این ظرفیت استفاده کرده و چقدر از نظرات مردم برای فقر زادیی استفاده نموده، باید دیدگاه و نگرش خود را نسبت به مشارکت های مردمی تغییر دهیم و خیرین و نیکوکاران را به عنوان یک سرمایه نامحدود یاد کنیم.
وی با بیان اینکه شبکههای نیکوکاری با هدف اعتمادسازی کمیته امداد به مردم بنا شده، افزود: خدمت گیرندگان مبلغین کمیته امداد در دهه چهارم انقلاب هستند.
مدیر کل هماهنگی شبکه های مردمی کمیته امداد کشور تاکید کرد: مددکار باید تفکر مشارکتی و اعتمادساز داشته باشد هرجا دید که خیر و نیکوکاری میرنجد مددکار با رفتار خود مرهمی بر درد آنان باشد. تمامی حوزه های کمیته امداد برای حفظ خیرین و نیکوکاران دخیل هستند.
این مقام مسئول ادامه داد: مشارکت یک کار پیچیده و سخت است، کمیته امداد با موجود پیچیده انسان ارتباط برقرار میکند.
انتهای پیام/