سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

ضرورت سرعت‌ بخشیدن به فرایند تکنولوژی نشر در کشور

کارشناس کتاب و نشر بین‌المللی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در تمام دنیا صنعت نشر تبدیل به تکنولوژی نشر شده است و سرعت بخشیدن به این امر در ایران الزامی به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ حمید رحمانی افزود: گزینش ناشران خارجی بر اساس زمان و مخاطبان نمایشگاه انجام می‌شود و این ناشران در سه حوزه‌ لاتین، عربی و زبان تقسیم‌بندی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شیراز یکی از قطب‌های علمی کشور است و به همین دلیل ناشران خارجی با تمام استعداد خود در نمایشگاه کتاب فارس شرکت می‌کنند، ادامه داد: علاوه بر این، ناشران از نمایشگاه بین‌المللی کتاب فارس به عنوان فرصتی برای معرفی و بازاریابی کتاب‌هایشان در نمایشگاه کتاب تهران استفاده می‌کنند.

رحمانی با اشاره به تفاوت بخش ناشران داخلی و خارجی نمایشگاه کتاب فارس گفت: یکی از تفاوت‌های بخش ناشران داخلی و خارجی اطلاع‌رسانی به تمام دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی پیش از برگزاری نمایشگاه است.

وی در مورد قانون حذف بن تخفیف برای ناشران خارجی افزود: تخفیفات لحاظ شده درصد پایینی از قیمت اصلی کتاب‌های خارجی را شامل می‌شود و پرداخت این بن‌ها تأثیری در خرید مخاطبان ندارد.

کارشناس کتاب و نشر بین‌المللی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور ناشران خارجی در نمایشگاه را حاصل روابط فرهنگی بین کشورها دانست و بیان کرد: هر چه تعاملات سیاست‌گذاران با دیگر کشورها به‌ویژه در بخش فرهنگی بیشتر‌ باشد، حضور ناشران خارجی در نمایشگاه‌های کتاب نمود بیشتری دارد.

وی همچنین با اشاره به لزوم سرعت بخشیدن به تکنولوژی نشر در ایران گفت: در تمام کشورهای دنیا صنعت نشر تبدیل به تکنولوژی نشر شده است و در ایران هم باید این اتفاق هر چه سریع‌تر اتفاق افتد.

رحمانی ادامه داد: اجرایی کردن تکنولوژی نشر در ایران نیازمند تغییر رفتار خوانندگان، ناشران و نویسندگان است و این امر تنها با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی انجام می‌شود/س.

انتهای پیام/



برچسب ها: ضرورت ، سرعت ، نشر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.