سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش ویژه؛

کارنامه سیاه پلیس امریکا: از تجاوز جنسی به زنان بخاطر نداشتن گواهینامه تا رواج روسپی‌گری به منظور باج‌گیری

جزئیات تحقیقات اخیر از پلیس محلی لس آنجلس حاکی از ارتکاب جرائم و مفاسدی همچون تجاوز جنسی، قاچاق هروئین به زندان، سرقت پول از بازداشت شدگان و ... است اما فساد پلیس آمریکا، تنها محدود به یک ایالت نیست.

سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد، بر اساس گزارش جدید و مستقلی که به تازگی از سوی دفتر بررسی مستقل (OIR) که با فرستادن یک ناظر غیر نظامی به اتهامات وارده بر پلیس محلی لس آنجلس رسیدگی می کرده، لیست کاملی از فساد اخلاقی این دفتر تهیه شده است.


به دلیل قوانین حفظ حریم خصوصی(!)، هویت مفسدین و تاریخ اعمال مفسده آنها فاش نشده است. با وجود اینکه پلیس محلی لس آنجلس پس از این رسوایی ها شاهد تغییرات و اصلاحاتی بوده به نظر نمی‌رسد تفاوت چندانی در میزان سوء رفتار پلیس این ایالت بوجود آمده باشد. این نکته را رئیس دفتر بررسی مستقل در ایالات متحده عنوان کرد و در ادامه افزود، تنها قسمتی که تا حدودی اصلاحات در آن صورت گرفته، عدم استفاده مفرط از زور در زندان و بازداشتگاه ها توسط پلیس ها بوده است.

"مایک گناکو" در ادامه به خبرگزاری لس آنجلس تایمز گفت این فساد اخلاقی به حدی شنیع است که آن را از حوزه گستاخی  و وقاحت هم خارج کرده.

"تاد راجرز" معاون رئیس پلیس لس آنجلس روز پنج شنبه طی مصاحبه ای با خبرگزاری لس آنجلس تایمز عنوان کرد این گزارشات بسیار نگران کننده است. این امر حاکی از آن است اگر تلاشی در اسرع وقت صورت نگیرد، شاهد اوضاعی به مراتب سخت تر و کانونی فاسد تر خواهیم بود.

به عقیده راجر باید مراتبی همچون آموزش مجدد، کمیته انضباطی، تذکر کتبی، تعلیق، کاهش درجه و حتی اخراج  برای افراد متخطی در نظر گرفته شود.



 
***  خلاصه‌ای از گزارش طویل OIR در خصوص فساد پلیس لس آنجلس
به گزارش خبرگزاری راشا تودی، از جمله موارد ذکر شده در گزارش OIR آنچه که در ذیل بدان پرداخته شده است:

-          تجاوز جنسی به یک زن در ازای عدم دستگیری وی به دلیل همراه نداشتن گواهی نامه. این اقدام شنیع توسط یکی از پلیسهایی صورت گرفته که دادستان قصد مطرح کردن جرائم دیگری همچون 11 فقره رشوه خواری، تجاوز به عنف و غیره را نیز در برابر وی دارد.

-          پلیسهای گشت مرزی به دلیل تلاش برای قاچاق انسن از مرز دستگیر شدند.

-          از یکی از کارمندان این اداره پس از حمله به همسر و فرزند خردسالش شکایت شده است.

-          علیه یکی از پلیسها به دلیل حمل هروئین در اداره و تلاش برای ارسال آن به داخل زندان تشکیل پرونده شده است.

-          یکی از افسران پلیس نیز به دلیل استفاده غیر مجاز از هلی کوپتر بخش و جعل سوابق کاری هم اکنون به حالت تعلیق است.



-          از بسیاری از پلیس ها به دلیل سرقت پول از بازداشت شدگان شکایت شده است.

-          یکی از پلیس ها به دلیل اتهام آدم ربایی، زندانی کردن بی دلیل و تهدید یک شهروند توسط سلاح گرم تحت تعقیب است.

-          یکی از افسران پلیس که به روابط جنسی با زندانیان به منظور اعطای مرخصی به آنها متهم شده بود، استعفا داد.



راجرز در پاسخ به این گزارش اعلام کرد به عنوان یک سرپرست اعلام می کنم باید از سلامت روانی و اخلاقی پرسنل پلیس اطمینان حاصل شود تا از این طریق اعتماد عمومی باز گردد. 


***  فساد پلیس تنها محدود به یک ایالت نیست
آنچه که در این زمینه حائز اهمیت است این نکته است که فساد اخلاقی در میان نیروی پلیس ایالات متحده امریکا مسئله تازه ای نیست. یکی از تحقیقات گسترده ای که در این زمینه توسط دو پژوهشگر از دانشگاه شیکاگو صورت گرفت حاکی از آن است که یکی از علل گسترش روسپیگری در ایالات متحده، فساد اخلاقی در میان نیرو پلیس این کشور است.

بر اساس این مطالعه که سال 2008 در اسوشیتدپرس چاپ شد، دکتر استیون دی لویت نویسنده کتاب Freakonomics  و همکارش دکتر سودیرو نکاش از دانشگاه کلمبیا ثابت کردند سه درصد فعالیتهای روسپیان ایالات متحده به صورت رایگان و به منظور پرداخت رشوه به افسران پلیس شیکاگو صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری ام اس ان بی سی، در این گزارش چنین آمده که در طول سال 3500 روسپی در اداره پلیس شیکاگو بازداشت می شوند، اما از هر 10 مورد تنها یکی از این مجرمین حبس می شود. 

به گزارش خبرگزاری هافینگتون پست، اقسام فساد در میان ماموران ادارات پلیس ایالات متحده امریکا یافت می شود؛ اما آنچه که می توان گفت به طور روزمره در ادارات پلیس این کشور اتفاق می افتد و در حقیقت انحراف و فساد نیروی پلیس تلقی می شود حول محور سو استفاده از اختیارات، فرصت طلبی، حمایت از فعالیتهای غیر قانونی، حاشیه روی، توطئه و اهانت به متهمان یا شهروندان می چرخد.


از سال 1800 که دپارتمان پلیس در ایالات متحده شروع به فعالیت کرد، فساد نیز با آن بوجود آمد. درست از همان زمان بود که افسران پلیس با اخذ رشوه چشم خود را به فعالیتهای غیر قانونی می بستند یا به طریقی خود نیز پیش از مجرمان در آن نقش ایفا می کردند. حجم انبوهی از پول فعالیتهای قاچاقی که در دهه 1920 میلادی در این کشور صورت می گرفت به جیب کلانتران می رفت.

به منظور جلوگیری و مبارزه با این فساد عظیم، در سال 1920 کمیسیون ویکرشام توسط رئیس جمهور وقت (هوور) تشکیل شد، اما نهایتا راه به جایی نبرد، حتی جنبش های حقوق مدنی دهه 60 و 70 میلادی نیز نتوانست مانع ادامه اقدامات شنیع از سوی افسران پلیس شود. پس از آن کمیسیون های کرنر، ناپ و مولن برگزار شد، با وجود اعمال اصلاحاتی در زمینه برخورد قاطعانه با فساد دستگاه پلیس، آن طور که باید جلوی اعمالی همچون قاچاق گسترده مواد مخدر، جعل اسناد یا سوء استفاده از موقعیت توسط افسران پلیس، گرفته نشد. به طور خلاصه باید گفت مسئله فساد در میان نیروی پلیس آمریکا تازگی ندارد.

در ذیل به تعدادی از خبرسازترین (و نه لزوما مهمترین) پلیسهای فاسد در ایالات متحده می پردازیم: 
دو پلیس با نامهای "لوئیس اپولیتو" و "استفان کاراکاپا" که در بخش جنایی و قتلهای زنجیره‌ای در اداره پلیس نیویورک مشغول به کار بودند، در حقیقت و در خفا با خانواده جنایتکار لوچس که خانواده ای مافیایی بود همکاری داشتند و نهایتا به دلیل اتهاماتی همچون قاچاق، ممانعت از اجرای عدالت، اخاذی، توطئه و قتل به حبس ابد محکوم شدند.



 
پس از این دو می توان از پلیس شیکاگو، "جان برج" نام برد که در 1991 به دلیل شکنجه بیش از دو دهه صدها سیاه پوست برای اخذ اعتراف و اقرار محاکمه شد.

شیکاگو نیز پلیسهای فاسد بسیاری را در خود داشته و از آن جمله می توان از "دیوید مک" و "رافائل پرز" که با دسته خلافکاران "بلادزگ همکاری می کردند و سرانجام به دلیل چندین فقره قتل و سرقت محاکمه شدند، نام برد.

سه پلیس به نامهای "رابرت گیسویس"، "کنت بوون" و "آنتونی ویلاواسو" از نیواورلئان نیز پس از ارتکاب خلافهای بسیار در خفا سرانجام به دلیل کشتن یک پس 17 ساله به هنگام طوفان کاترینا مورد تعقیب قرار گرفتند و پس از آن باقی پرونده های فساد اخلاقی آنان روی میز محاکمه قرار گرفت.

گزارش از مغانی

 منبع:
http://www.u-s-history.com/pages/h1524.html

http://www.dailynews.com/general-news/20131210/la-sheriffs-corruption-probe-union-leader-fires-back-at-charges

http://www.huffingtonpost.com/2012/08/09/los-angeles-sheriffs-new-corruption-charges_n_1761266.html

http://www.npr.org/2013/12/12/250264623/scandal-may-bring-new-oversight-to-la-county-sheriffs-department

http://cushy-job.com/corruption-reigned-americas-worst-cops/

http://investigations.nbcnews.com/_news/2013/12/09/21835238-nearly-20-la-sheriffs-deputies-charged-in-corruption-inmate-abuse-probe?lite

http://rt.com/usa/los-angeles-sheriffs-misconduct-163/

http://www.nydailynews.com/news/crime/mafia-cops-louis-eppolito-stephen-caracappa-sentenced-life-prison-article-1.366777

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
احمد علی
۰۹:۱۹ ۱۹ دی ۱۳۹۲
مرگ بر امریکا