سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرضاوي : مشارکت مصریها در همه پرسي قانون اساسي حرام است

رئيس انجمن جهاني علماي مسلمان مشارکت در همه پرسي قانون اساسي مصر را حرام شرعي خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری محیط ؛‌ شيخ يوسف قرضاوي در بيانيه اي در صفحه شخص خود در فيسبوک نوشت:« حضور در همه پرسي به منزله به رسمت شناختن مشروعيت نظام کودتايي و سياست هاي سرکوبگرانه و مستبدانه اين نظام است».

وي در اين بيانيه ارگان هاي دولتي مصر را به تلاش براي تقلب در همه پرسي متهم کرد و نوشت:«‌هيچ ضمانتي براي برگزاري شفاف همه پرسي وجود ندارد».

در اين بيانيه آمده است:«‌مشارکت در همه پرسي  به معني تقويت و تداوم ظلم و تباهي و زمينه سازي براي سرکوبي اندک آزادي باقي مانده در کشور و به طور کلي به منزله پيچيده تر کردن بحران در مصر است».

اين بيانيه مي افزايد:«‌آنچه در سوم ژوئيه 2013 در مصر اتفاق افتاده است کودتاي کامل نظامي عليه رئيس جمهوري منتخب مردم بود،‌عليه رئيس جمهوري که در يک انتخابات آزاد و شفاف برگزيده شده بود».

 در اين بيانيه با اشاره به پيش نويس قانون اساسي که قرار است روزهاي چهاردهم و پانزدهم ژانويه( ماه کنوني) به همه پرسي گذاشته شود آمده است:« از اين سند بوي رژيم سرنگون شده مصر به مشام مي رسد و به نظر مي رسد مصر در حال بازگشت به آن دوران تاريک است زيرا در آن شخص محوري در کشور تقويت شده است».

انتهای پیام /
برچسب ها: مصر ، قانون ، اساسی ، قرضاوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.