سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

رفتار روحانیت دائما توسط مردم رصد می شود

آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، گفت: روحانیت مراقب رفتار و اعمال خود باشند زیرا مردم در جامعه رفتار و اعمال روحانیت را زیر نظر می گیرند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، معظم له در دیدار با جمعی از روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اهمیت تقوا و مراقبت از اعمال در هر شرایطی گفت:همه ما نیازمند موعظه هستیم و باید با مراقبت از عمالمان به کارهای خود در طول شبانه روز فکر کنیم تا دچار زیان نشویم.

وی تصریح کرد: همه ما موظفیم با مراقبت از اعمالمان قبل از اینکه مورد سوال قرار گیریم خود وضعیت آن را بررسی کنیم و بدانیم که این اعمال در نزد خداوند دارای حساب و کتاب است.

آیت الله علوی گرگانی خطاب به روحانیون بیان داشت:روحانیت جایگاه مهمی است و باید حقیقت روحانیت در روح شما قرار بگیرد و اهمیت این جایگاه را به خوبی درک نمایید زیرا مردم از روحانیون انتظارات ویژه ای دارند و رفتار و اعمال آنها را زیر نظر می گیرند.

وی افزود: روحانیون با توجه به چنین جایگاهی باید بیش از دیگران مراقب اعمال و رفتار خود باشند و بدانند که لباس مقدسی بر تن کرده اند و انتظار می رود در این مقام به معنویت توجه خاصی داشته باشند و روح نیز همچون لباس روحانی و معنوی شود.

این استاد حوزه گفت: پیامبر گرامی اسلام همه وجودش عدل و عدالت بود اما با این حال خداوند از ایشان میثاق محکمی برای اعمال و رفتار رسول الله گرفت زیرا مقام هدایت دارای جایگاه مهمی است و همه کسانی که به هدایت جامعه می پردازند نیز مورد مواخذه قرار می گیرند و مسئولیتشان به مراتب بیشتر است.

وی دنیا را مزرعه آخرت دانست و گفت:دنیا برای کسب توشه آخرت آفریده شده و تنها اعمال و انسان در آخرت پایدار می باشد و این جهان از میان رفتنی است.

آیت الله علوی گرگانی افزود:در این زمینه هم روحانیون دارای وظیفه سنگینی هستند و مراقب باشند که در تدریس علوم اسلامی و هدایت جامعه از اصل دین اسلام خارج نشوند و طبق دستورات خدا و پیامبر اسلام(ص) حرکت کنند.

وی با بیان اهمیت ولایت فقیه در هدایت جامعه نیز اظهار داشت:ولایت فقیه دارای جایگاه و مقام ویژه ای است و برخی از مردم در خصوص این جایگاه سوال می کنند و مردم می پندارند که ولایت فقیه بحث تازه ای است که پس از انقلاب اسلامی شکل گرفته و این امر نشان می دهد هنوز ولایت فقیه به طور کامل برای مردم روشن نشده است.

آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد:ولایت فقیه همواره در دین اسلام مطرح بوده اما ایادی دشمنان اسلام اجازه نمی دانند مفهوم ولایت فقیه به خوبی در جامعه تبیین شود و متاسفانه در این راه لطمه های فراوانی به دین وارد کردند.

وی گفت:خدای متعال خواسته که نظام جمهوری اسلامی در دست ولایت فقیه باشد و باید از این منظر خدا را شاکر باشیم.

این استاد حوزه علمیه در پایان اخلاص در عمل را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد:اگر انسان به سمت مادیات برود اخلاص در او کمرنگ می شود از این رو روحانیت باید توجه خاصی به اخلاص عمل داشته باشند.

برچسب ها: قم ، رفتار ، روحانیت ، دایما ، توسط ، مردم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.