سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عاطفی در نشست خبری روز بسیج رسانه:

سازمان بسیج رسانه تهران بزرگ 24دی افتتاح می‌شود/اعلام وصول طرح تقویت و توسعه بسیج رسانه با امضای 138 نماینده

رئیس سازمان بسیج رسانه، با اشاره به اعلام وصول طرح تقویت و توسعه بسیج رسانه با امضای 138 نماینده مجلس، گفت: ۲۴ دی در تهران همایشی با حضور جمع گسترده‌ای از اصحاب رسانه و فعالان رسانه‌ای برگزار و طی آن سازمان بسیج رسانه تهران بزرگ نیز افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ محمود عاطفی رئیس سازمان بسیج رسانه در نشست خبری خود، به مناسبت ۲۱دی سالروز شهادت خبرنگار شهید غلامرضا رهبر اظهار داشت: در آستانه سالگرد عملیات کربلای ۵ قرار داریم که مظلوم‌ترین شهدا در این عملیات بودند.  
 
وی افزود: یکی از پرافتخار‌ترین عملیات‌ها همین عملیات بوده است.  
 
عاطفی تصریح کرد: افراد حوزه رسانه نقش آفرینی بسیار موثری در دوران دفاع مقدس داشتند و ماندگار‌ترین فرازهای این دوران توسط عزیزان رسانه‌ای ثبت و انتشار داده شده تا برای نسل‌های آینده بماند و بتواند از پیام‌های این حوزه استفاده کند.  
 
رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: شهید غلامرضا رهبر خبرنگاری صاحب سبک در میان خبرنگاران دفاع مقدس و آشنا برای اصحاب رسانه است و جاویدالاثر بوده و هنوز پیکر این شهید کشف نشده است.  
 
وی افزود: آثار و برکات این شهید بزرگوار و روش‌ها و تکنیک‌های کاری وی در بستر چند دهه بعد از دفاع مقدس الهام بخش همه خبرنگاران و اصحاب رسانه بوده است.  
 
عاطفی اظهار داشت: سازمان‌های اقشاری بسیج با توجه به مخاطب اقشار و اصناف خود فعالیت می‌کنند و سازمان بسیج رسانه‌ای کشور به اعتبار اهالی رسانه تشکیل شده است.  
 
رئیس سازمان بسیج رسانه تصریح کرد: از سه سال قبل که همایش بسیج و رسانه در مشهد مقدس تشکیل شد، هسته اولیه این سازمان توسط جمعی از حاضران مطرح شد و پس از کسب نظرات کار‌شناسی بنای این سازمان نهاده شد.  
 
وی گفت: فعالیت بسیج در سطح رسانه‌ها به آنجا کشید که امسال رسما این سازمان تاسیس شد.  
 
عاطفی افزود: بسیج رسانه سازمانی است با ماهیت انقلابی- فرهنگی، مدافع و مروج آرمانهای امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای (مدظله)، برخوردار از نظامی منسجم، تعالی بخش، بصیرت آفرین و مهارت افزا که با مشارکت تمامی نیروهای مومن و متخصص عرصه رسانه فعالیت می‌کنند.  
 
وی با اشاره به اهداف این سازمان، اظهار داشت: کمک به تحقق جامعه اسلامی از طریق پیاده سازی اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای (مدظله) یکی از این اهداف است.  
 
رئیس سازمان بسیج رسانه تصریح کرد: نقش هم افزایی بسیج رسانه و کمک به دولت محترم و ارتباط بسیار خوب با معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و تاکید بر بالنده کردن آن و سهم کلان در وظیفه همه مسئولان در این ارتباط از جمله موارد مهم است.  
 
عاطفی گفت: ظرفیت سازی در جامعه رسانه‌ای کشور برای جذف حداکثری و تحقق بسیج ده‌ها میلیونی از دیگر اهداف این سازمان است، البته اینطور نیست که ساختارهای خاصی در رسانه‌ها ایجاد کند، بلکه مهم تولید فکر و ارتقاء بضاعت‌های تخصصی در این حوزه‌ها است.  
 
وی افزود: ایجاد انسجام و تقویت هویت جمعی بین اصحاب رسانه در راستای پاسداری از ارزش‌های اسلامی، عدالت و آزادی، حمایت از مستضعفان و نهضت‌های آزادیبخش جهان اسلام سومین هدف این سازمان است.  
 
عاطفی اظهار داشت: همگرایی در قالب هویت جمعی می‌تواند یک همیت جمعی را ایجاد کند و امروز هیچ رسانه‌ای به غیر از هم افزا بودن نمی‌تواند فعالیت کند، لذا امروز به دنبال حلقه‌های هم افزایی هستند تا در تاثیرگذاری بر مخاطب موفق باشند.  
 
رئیس سازمان بسیج رسانه تصریح کرد: کمک به تربیت و پرورش کادر تراز انقلاب اسلامی در جامعه رسانه‌ای کشور در چارچوب وظایف و ماموریت‌های سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چهارمین هدف این سازمان است.  
 
وی گفت: همه خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و تشکل‌های صنفی در این حوزه زحمات زیادی می‌کشند و یکی از تشکل‌هایی که باید نیروهای داوطلب رسانه‌ای را دنبال کند، سازمان بسیج رسانه است.  
 
عاطفی افزود: موضوع پرورش کادر تراز انقلاب اسلامی یعنی مجموعه‌ای از عناصر هوشمند و دلسوز که این توان را دارند تا علی رغم هجمه‌های بکارگیری تکنولوژی رسانه‌ای با بصیرت لازم به این هجمه‌ها فائق بیایند و آنچه به نام نظام جمهوری اسلامی به عنوان آمال و آرزوهای مردم در داخل کشور و خارج از کشور تشنه عدالت هستند، دنبال کنند.  
 
رئیس سازمان بسیج رسانه، با اشاره به ماموریت این سازمان اظهار داشت: سیاستگذاری، طرح‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر جذب، سازماندهی، حفظ انسجام و بکارگیری اصحاب رسانه و هماهنگی و هم افزایی فعالیت‌های انقلابی آنان در راستای تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی ماموریت این سازمان است.  
 
وی تصریح کرد: این ماموریت به منظور کمک به تشکیل و تقویت و توسعه جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی در مقابله با موج مخرب جنگ نرم جبهه فرهنگی معارض و مصونیت بخشی به اذهان و افکار عمومی در جهان اسلام به صورت فعال صورت می‌گیرد.  
 
عاطفی گفت: حفظ و گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی، کمک به ترویج و نهادینه سازی فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر مبنای الگو‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی با تاکید بر مخاطبین جامعه هدف از جمله دیگر اهداف ماموریت این سازمان است.  
 
وی افزود: فرهنگ و تفکر بسیجی یعنی بیان زیبایی‌ها و ارزش‌های اخلاقی بر مبنای فطرت انسانی و فرهنگ اهل بیت (ع) که فرهنگ و تفکری برای نسل‌ها و مردم و چراغ هدایت انسان‌ها شوند، لذا تعامل و تاثیرگذاری بر جامعه هدف از جمله این اهداف است.  
 
عاطفی اظهار داشت: ترویج فضیلت‌های معنوی و اخلاق اسلامی و تعمیق روحیه جهادی و فرهنگ مقاومت در میان اصحاب رسانه از دیگر اهداف ماموریت سازمان بسیج رسانه است.  
 
رئیس سازمان بسیج رسانه تصریح کرد: اعتقاد داریم اصحاب رسانه که متولی تولید و انتشار پیام هستند، باید خودشان به عنوان مولد پیام دارای فضیلت‌های بر‌تر و ارزشمند باشند و دائما آن را کسب کنند و همه عزیزان سازمان بسیج رسانه دارای فعالیت‌های رسانه‌ای هستند.  
 
وی با اشاره به چهارمین هدف ماموریت سازمان بسیج رسانه گفت: نقش آفرینی و حمایت از نهضت نظریه‌پردازی و تولید علم در عرصه ارتباطات و رسانه مبتنی بر جهان بینی اسلامی یکی از مهم‌ترین بخش‌های ماموریت سازمان است.  
 
عاطفی افزود: ما خلاء جدی در حوزه نظریه‌پردازی داریم البته نمی‌گوییم هیچ علمی در غرب و خارج از کشور مبنای عقلی و درست ندارد، اما اگر قرار است مورد نقد و بررسی قرار بگیرد متناسب سازی این نظریه‌ها با باور‌ها و هنجارهای ملی و دینی مهم است.  
 
وی اظهار داشت: به خصوص عزیزان رسانه‌ای با استفاده از تجارب نسل معتقد رسانه‌ای کار می‌کنند و با تلفیق آن با تحولات و رشد رسانه‌ای، نسل جوان هوشمندی در عرصه رسانه‌ها داریم.  
 
رئیس سازمان بسیج رسانه تصریح کرد: اگر جریانی پیدا شود که این فعالیت‌ها را در بسترهای مناسب قرار دهد، تاثیر فراوانی می‌گذارد.  
 
عاطفی با اشاره به روز ۲۱ دی سالروز عملیات کربلای ۵ و شهادت شهید غلامرضا رهبر که به عنوان شهید شاخص رسانه‌ای در سال ۹۲ نامگذاری شده، گفت: سه شنبه ۲۴ دی در تهران همایشی با حضور جمع گسترده‌ای از اصحاب رسانه و فعالان رسانه‌ای ساعت ۱۹ در سالن کوثر سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد.  
 
وی افزود: به بهانه شروع فعالیت سازمان بسیج رسانه امسال در ۲۹ استان این سازمان در مراکز استان‌ها راه اندازی شده و کانون فعالان رسانه‌ای و سازمان‌های استانی بسیج رسانه و انجمن‌های فعالان رسانه‌ای نیز راه اندازی شد.  
 
عاطفی اظهار داشت: در دوره آموزشی این کانون‌ها بیش از ۲۰۰۰ نفر از همکاران رسانه‌ای سازماندهی شده‌اند.  
 
رئیس سازمان بسیج رسانه تصریح کرد: در مراسم ۲۴ دی در تهران سازمان بسیج رسانه تهران بزرگ نیز افتتاح و کانون فعالان رسانه‌ای شهر تهران دائر خواهند شد.  
 
وی با اشاره به چهار حوزه در قالب نقشه راه این سازمان گفت: حوزه‌های فرهنگ سازی، آموزش، پژوهش و اقدام این چهار حوزه را تشکیل می‌دهند و چشم انداز و هدف گذاری اصلی در سازمان بسیج رسانه دستیابی به یک رسانه متخلق و فعال و بر‌تر در ده سال آینده خواهد بود.  
 
عاطفی افزود: باید تمام توان خود را بکار بگیریم تا به کمک فعالان رسانه‌ای به این چشم انداز‌ها دست یابیم.  
 
رئیس سازمان بسیج رسانه اظهار داشت: میدان فعالیتی سازمان بسیج رسانه کلیه رسانه‌ها به عنوان جامعه هدف بسیج رسانه هستند که خبرنگاران، مدیران مسئول، سردبیران، کلیه فعالان، کار‌شناسان و صاحب نظران رسانه‌ای و علاقمندان به فعالیت رسانه‌ای در سطح دانشجویان و دانش آموزان را در بر می‌گیرد.  
 
وی تصریح کرد: سلسله مراتب ساختاری بدین شکل است که سازمان بسیج رسانه در ذیل سازمان بسیج مستضعفین قرار می‌گیرد و همچنین سازمان بسیج رسانه استان‌ها با کانون فعالان رسانه‌ای شهرستان در مرکز استان و انجمن فعالان رسانه‌ای در شهرستان‌های مختلف در ذیل سازمان بسیج رسانه قرار می‌گیرند.  
 
عاطفی گفت: سرعت انتشار به قدری است که باید در حوزه‌های کارکردی با برنامه باشیم، البته ما از روند ۸ سال دفاع مقدس الهام گرفته‌ایم.  
 
رئیس سازمان بسیج رسانه افزود: به دلیل مولفه‌های قوی در حوزه رسانه‌ها و نظام و مردم اصلا وادادگی را نمی‌فهمیم.  
 
وی اظهار داشت: به عنوان یک شعار اصلی در سازمان بسیج رسانه به طور جدی اعلام می‌کنم که ما این داعیه را داریم تا ظرفیت‌های مردمی را در عرصه رسانه‌های کشور بسیج کنیم.  
 
عاطفی تصریح کرد: در همه فرازهای انقلاب و جنگ هرجا که توانستیم ظرفیت‌های مردمی را هوشمندانه بسیج کنیم، در آنجا پیروز بوده‌ایم.  
 
رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: عرصه ۹ دی نشان داد در جایی که همه احساس ناامیدی می‌کردند، حضور مردم و پوشش رسانه‌ای خوب مشخص کرد این انقلاب هنوز سرمایه‌های لازم را در اختیار دارد.  
 
وی با اشاره به هدف از بسیج رسانه افزود: تنها عاملی که می‌تواند ما را در مقابله با تکنولوژی‌ها و مباحث سخت افزاری دشمن که به عنوان مزیت خود در شکل جدید علیه ارزش‌های ما بکار گرفته‌اند، نجات بخش باشد، نگاه معرفتی است که تنها با بسیج مردمی به دست می‌آید.  
 
عاطفی اظهار داشت: باید نگاه و ظرفیت‌های مردمی پای کار بیاید و در جنگ نیز همین گونه در مقابل توانایی‌های دشمن ایستادیم.  
 
رئیس سازمان بسیج رسانه تصریح کرد: روشهای سنتی روزنامه‌ها و سایت‌ها در عین اهمیت، جواب نمی‌دهد و مزیتی نیست، لذا زمانی می‌تواند مزیت باشد که طیف گسترده‌ای از مردم پای کار بیایند.  
 
وی با اشاره به برنامه‌های امسال سازمان بسیج رسانه گفت: تشکیل گروه‌های دانش بنیان برای حمایت فکری و علمی از این برنامه‌ها با حضور نخبگان و دانشگاهیان از جمله این برنامه‌ها بوده و در این زمینه با دانشکده خبر، صدا و سیما، دانشگاه امام صادق (ع) و یکی دو مرکز در مشهد و اصفهان وارد صحبت شده‌ایم.  
 
عاطفی افزود: برای اولین بار در سطح استان‌ها استقبال فراوانی از این کار شده و در مشهد، شیراز و اصفهان برای تشکیل این گروه‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند و از ما خواسته‌اند تا سهم و نقشی را ایفا کنیم.  
 
رئیس سازمان بسیج رسانه اظهار داشت: این امید را داریم که در سال ۹۳ شاهد آثار و برکات فعالیت این گروه‌های دانش بنیان باشیم.  
 
وی تصریح کرد: مجموعه‌ای از پژوهش‌های کاربردی در دو حوزه فقه تخصصی رسانه و اخلاق تخصصی رسانه که نیاز فراوانی به آن‌ها وجود داشت را در حال انجام داریم که بر یک مبنای اعتقادمحور، فعالیت‌های خود را ساماندهی کنیم، لذا دو گروه تخصصی در این دو حوزه فعالیت می‌کنند و انشاءالله در سال ۹۳ اولین پروژه‌های آن‌ها را انتشار می‌دهیم.  
 
عاطفی گفت: انتشار فصلنامه علمی_ پژوهشی رسانه که یک شماره از آن در حوزه نظریه‌پردازی تخصصی به بسیج رسانه و رسانه بسیجی اختصاص داده شده، از جمله دیگر برنامه‌ها است که با فراخوان علمی از همه اندیشمندان برای تدوین سند منشور اخلاقی مقدمات آن فراهم شده است.  
 
وی افزود: جلسات بسیار خوبی در اداره کل پژوهش‌های رسانه‌ای وزارت ارشاد صورت گرفته و اولین فصلنامه ویژه به صورت مشترک با وزارت ارشاد هفته آینده انتشار پیدا خواهد کرد.  
 
رئیس سازمان بسیج رسانه اظهار داشت: سمینار علمی بسیج و رسانه نیز انشاءالله امسال تشکیل خواهد شد.  
 
عاطفی با اشاره به حضور اساتید و صاحبنظران در سازمان بسیج رسانه، تصریح کرد: کارگاه‌های آموزشی را نیز برای داوطلبین در این سازمان برگزار خواهیم کرد.  
 
وی گفت: از جمله برنامه‌های امسال که اجرا شد، در حوزه آموزش‌های مهارتی برای اصحاب رسانه بود و در سال ۹۳ نیز کارگاه‌های مهارتی پیشرفته در حوزه رسانه‌ای و خبری اعم از آشنایی با تکنولوژی پیشرفته رسانه‌ای و مباحث معرفتی در حوزه رسانه را در تهران و شهرستان‌ها برگزار خواهیم کرد.  
 
رئیس سازمان بسیج رسانه افزود: نقش آفرین اصلی در این سازمان خود عزیزان رسانه‌ای هستند و هیچ تکیه‌ای به بخش دولتی نیست.  
 
وی با اشاره به عوامل انگیزشی اظهار داشت: برگزاری تورهای آموزشی داخلی و خارجی هدفمند برای رسانه و مدارک شرکت در تور‌ها و همچنین بورسیه‌های تحصیلی، تخصصی و آکادمیک برای شروع یک حرکت دقیق علمی در نظر گرفته شده است.  
 
عاطفی تصریح کرد: تشکیل قرارگاه رسانه‌ای خبرنگار شهید غلامرضا رهبر از مصوبات نشست مشهد بوده تا اهالی رسانه دور هم جمع شوند.  
 
وی افزود: عنوان قرارگاه به معنای نظامی بودن آن نیست و افرادی دلسوز با اندیشه پاک براساس یک هدف مشترک با هم هم اندیشی دارند و تقریبا همه طیف‌ها و سلایقی که در رسانه‌ها جمع شده‌اند، در این قرارگاه حضور دارند.  
 
رئیس سازمان بسیج رسانه اظهار داشت: حسام الدین آشنا معاون رسانه‌ای رئیس جمهور و برخی دیگر از مسئولان رسانه‌ای نیز نقطه نظراتی در این قرارگاه داشته‌اند که از آن‌ها استفاده می‌کنیم.  
 
عاطفی با اشاره به اقدامات سازمان بسیج رسانه تصریح کرد: نشست‌های ماهانه فصلی و سالانه و گفتمان سازی با اصل مفاهمه با همه فعالان رسانه‌ای فرا‌تر از هر نوع سلیقه در حوزه این اقدامات قرار می‌گیرد.  
 
وی گفت: در سال ۹۳ انشاءالله اولین کنگره سراسری شهدا و ایثارگران رسانه‌ای برگزار خواهد شد.  
 
رئیس سازمان بسیج رسانه افزود: شهدای رسانه نگذاشتند زحمت شهدا و ایثارگران مهجور بماند، اما خودشان مهجور و مظلوم ماندند.  
 
عاطفی اظهار داشت: اعضای این کنگره از فعالان مجلات، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها اعم از داخل کشور و حوزه بین الملل تشکیل می‌شود.  
 
وی تصریح کرد: همچنین اولین کتاب نامه شهدا و ایثارگران حوزه رسانه را منتشر خواهیم کرد و در انجام این برنامه‌ها به صورت هم افزایی نیازمند یک مبنا و معیار هستیم.  
 
رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: قانون طرح تقویت و توسعه بسیج رسانه با امضای ۱۳۸ تن از نمایندگان مجلس در صحن علنی اعلام وصول شده است که در کمیسیون‌های اصلی و فرعی مجلس کار خود را طی می‌کند.  
 
عاطفی افزود: کلیات این طرح در کمیسیون امنیت ملی و فرهنگی مجلس به تصویب رسیده و امیدواریم با تصویب نهایی آن در مجلس، معیاری برای فعالیت‌های قانونمند بسیج رسانه در تعامل با ظرفیت‌های دولتی و ساختارهای موجود کشور باشد.  
 
وی اظهار داشت: در عرصه بین المللی نیز قرارگاه خبرنگار شهید مایا ناصر که در سوریه به شهادت رسید و مظلومیت ملت سوریه و جهان اسلام را با افشاگری گروه‌های سلفی که متاسفانه به نام اسلام آن جنایت‌ها را صورت می‌دهند، نشان داد تشکیل شده است.  
 
رئیس سازمان بسیج رسانه تصریح کرد: در مشهد تعدادی از این عزیزان قرارگاه بین المللی را در سال ۹۳ دعوت خواهیم کرد و شاهد حضور اصحاب رسانه در این قرارگاه خواهیم بود.  
 
عاطفی گفت: پیوند دو قرارگاه خبرنگار شهید غلامرضا رهبر و خبرنگار شهید مایا ناصر برای دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی در مقابل جبهه معارض، بسیار اهمیت دارد.  
 
وی با اشاره به پایگاه‌های مجازی اظهار داشت: افتتاح سایت سازمان بسیج رسانه کشور برای تعامل با اهالی رسانه و اجرای ماموریت‌های آن در پایگاه‌های مجازی، از جمله فعالیت‌های این سازمان خواهد بود تا شاهد نقش آفرینی و ایجاد تحول در سال ۹۳ در این عرصه باشیم.  
 
عاطفی تصریح کرد: تنها جایی که همه سلیقه‌ها را با قدرت هم افزایی در کنار هم خواهیم داشت، مجموعه بسیج است تا انشاءالله بتوانیم شاهد حضور پرشور و چشم گیر همه فعالان رسانه‌ای در این عرصه باشیم.  
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، درباره همکاری این سازمان با رسانه ملی، گفت: مرکز بسیج سازمان صدا و سیما به صورت پویا، پرتلاش و توانمندی به عنوان یک سازمان مستقل در حوزه صدا و سیما است.  
 
عاطفی افزود: از جمله برنامه‌های ما، همکاری با این مرکز و در صورت امکان حضور خبرنگاران و برخی صنوف خاص و رسته‌ای در صدا و سیما است که کانون‌ها و انجمن‌های رسانه‌ای را در آنجا فعال‌تر کنیم تا آن‌ها نیز به فعالیت بپردازند.  
 
رئیس سازمان بسیج رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره دیدار با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: این دیدار جزو برنامه‌های جدی است که براساس توفیق و شرایط و مقدورات در برنامه ریزی‌ها، امیدواریم انشاءالله این اتفاق رخ دهد.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: رئیس ، سازمان ، بسیج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.