سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

صادرات ۲۲۵ هزار تن کالا از استان اردبیل

مدیر کل گمرکات استان اردبیل گفت: امسال بیش از ۲۲۵ هزار تن کالا از طریق تجار استان اردبیل به مقصد کشور عراق و آذربایجان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ علی اصغر عباس زاده افزود: این میزان کالای صادر شده ارزشی معادل 27 میلیون دلار داشته است که به نسبت سال گذشته از نظر ارزش 50 درصد و از نظر وزن 20 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با تشریح تنوع بازارهای هدف صادرات، بیان کرد: هر چقدر تنوع تولید محصولات صادرات محور بیشتر باشد و بازارهای هدف بیشتری مد نظر باشد به همان میزان روند توسعه صادرات شتاب گرفته و در این زمینه یک حرکت تحولی را شاهد خواهیم بود.

مدیر کل گمرکات استان اردبیل واردات 12 هزار تن کالا را نیز در 9 ماهه امسال بیان کرد و افزود: ارزش کالاهای وارداتی کمتر از 36 میلیون دلار بوده که عمده کالاها نیز مربوط به قطعات ماشین آلات، سبوس، کنجاله و برخی مواد اولیه کارخانجات استان اردبیل بوده است.

عباس زاده با بیان اینکه تراز تجاری استان مثبت و رو به جلو است، تشریح کرد: این تراز تجاری به نسبت سال های گذشته رو به افزایش است.

وی تردد بیش از 770 هزار مسافر و گردشگر خارجی را از طریق گمرک مرزی بیله سوار بیان کرد و گفت: 90 درصد ترددها مربوط به ورود اتباع آذری و کمتر از 10 درصد مربوط به اتباع ایرانی است که به آن سوی مرزها سفر کرده اند.

عباس زاده تصریح کرد: میزان ورودی گردشگران 16 درصد و خروجی آنها نیز 27 درصد است که نسبت به سال گذشته افزایش یافته و این فرایند با قوت بیشتر و با توجه به تعطیلات سال نو مسیحی همچنان رو به افزایش است/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، میزان ، صادرات ، کالا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.