سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/ با هدف دستیابی به خودکفایی گندم:

تدوین برنامه پنج ساله کنترل آفات، بیماری ها و علف های هرز گندم در استان

مدیر حفظ نباتات اداره کل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، از تدوین برنامه پنج ساله کنترل آفات، بیماری ها و علف های هرز گندم در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

حسین برزگر گفت: در راستای سیاستهای وزارت جهادکشاورزی جهت نیل به خودکفایی و کاهش ضایعات گندم، برنامه ای جامع در سه بخش آفات، بیماری ها و علف های هرز در استان چهارمحال و بختیاری تدوین شد.

وی، با اشاره به اینکه محورهای این برنامه آفات و بیماری های موجود در استان چهارمحال و بختیاری بوده و با نگاه به پتانسیل ها، ظرفیت ها، امکانات و اعتبارات موجود تهیه گردیده است، افزود: در این خصوص ابتدا مشکلات اصلی موجود استان شناسایی و سپس در نشست مشترک با محققین بخش گیاه پزشکی مرکز تحقیقات اداره کل جهادکشاورزی استان، راه حل های لازم و سیاستهای کلی اتخاذ و پیشنهاد شده است.

مدیر حفظ نباتات اداره کل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، تکیه بر روش های مبارزه غیر شیمیایی، مدیریت علف های هرز به جای مبارزه با آنها، ضدعفونی بذرگندم قبل از کشت، توسعه ارقام گندم محتمل بربیماری ها، سرما و خشکی دراستان، مبارزه همگانی با آفت سن گندم و نگاه جدی تر به خسارت بیماری های ویروسی غلات را از محورهای اصلی این برنامه عنوان کرد. /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.