سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گمرک اعلام کرد؛

تازه‌ترين جزئيات از كشف 18 تن مواد پيش‌ساز هروئين توسط مأموران گمرك

تازه‌ترين جزئيات از كشف و ضبط 18 تن مواد پيش‌ساز هروئين توسط مأموران گمرك تشريح شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل ازگمرك، به تازگي يك هيأت وزارت امنيت عمومي از كشور چين جهت بررسي اين موضوع با مقامات گمرك جمهوري اسلامي ايران ديدار و گفتگو كرد و طرف چيني، ضمن تقاضاي همكاري گمرك جمهوري اسلامي ايران جهت كشف ساير شبكه‌هاي احتمالي موجود، از اقدام درخور تحسين كاركنان گمرك جمهوري اسلامي ايران كه زمينه‌ساز كشفيات متعددي در گمركات چين شد، تشكر و قدرداني نمودند.

همچنين مسعود عاطفي ناظر گمركات استان خراسان رضوي در اظهاراتي به بيان جزئيات بيشتري در اين خصوص پرداخت و گفت: مأموران باتجربه و و وظيفه‌شناس گمرك دوغارون چندي قبل، پس از مشكوك شدن به يك كانتينر حاوي كالاي ترانزيتي كه از چين بارگيري شده و قرار بود از طريق گمرك دوغارون به افغانستان حمل شود، آن را از دستگاه ايكس‌ري عبور دادند و متوجه شدند، در زير محموله اصلي كه تحت عنوان پلي‌اتيلن به گمرك اظهار شده بود 680، گالن انيدريداستيك جاسازي شده است.

وي افزود: انيدريد استيك ماده اصلي پيش‌ساز براي تبديل ترياك به هروئين است و در آزمايشگاه‌هاي مخصوص مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

عاطفي اظهار داشت: طي سالهاي اخير گمركات كشور به دستگاه‌هاي كنترلي و بازرسي جديدي مجهز شده‌اند كه امكان جاسازي كالاهاي قاچاق در جوف كالاهاي اصلي را كاهش داده و منجر به كشف مقادير قابل ملاحظه‌اي از محموله‌هاي قاچاق شده است.

ناظر گمركات استان خراسان رضوي از دقت عمل و هوشياري مأموران گمرك دوغارون در كشف و ضبط حدود 18 تن مواد پيش‌ساز هروئين قدرداني كرد و آن را نشانه تعهد و حسن انجام وظيفه كاركنان گمرك دانست.


قدرداني مديركل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با موادمخدر از گمرك

در همين حال مديركل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با موادمخدر از اقدام مأموران گمرك دوغارون در كشف افزون بر 17هزار و 800كيلوگرم انيدريد استيك قدرداني كرد و گفت: بايد از گمرك و دفتر آموزش و توانمندسازي اين سازمان به خاطر برگزاري دوره‌هاي آموزشي شناخت «انواع موادمخدر و كشف شگردهاي جاسوسي» تشكر ويژه داشته باشيم، زيرا اين دوره‌ها موجب ارتقاي سطح آگاهي و افزايش هوشياري كاركنان گمرك در مبارزه با موادمخدر، هنگام ارزيابي كالا و مسافران شده است.

سردار عليرضا اكبرشاهي افزود: بهره‌گيري گمرك از سگ‌هاي موادياب و تجهيز گمركات اجرايي به ابزار تشخيص موادمخدر و پيش‌سازها از ديگر اقدامات مؤثر در امر مبارزه است كه موجب افزايش اقتدار حاكميت نظام در مرزهاي رسمي، مبادي ورودي و خروجي كشور شده است.

قدرداني از وزير كشور

درپي كشف 18 تن مواد پيش‌ساز هروئين توسط مأموران گمرك دوغارون و همكاري مسئولان محلي به ويژه استانداري خراسان رضوي، دكتر مسعود كرباسيان معاون وزير اقتصاد و رئيس‌كل گمرك جمهوري اسلامي ايران از همكاري وزارت كشور قدرداني كرد.
وي گفت: مقابله با اشكال مختلف قاچاق تنها با همكاري و تعامل سازما‌ن‌هاي مختلف به خصوص سازمان‌هاي مستقر در مبادي مرزي امكان‌پذير است. 

نشست مشترك هيأت وزارت امنيت عمومي جمهوري خلق چين با مسئولان گمرك جمهوري اسلامي ايران در مورد كشف 18 تن انيدريد استيك توسط گمرك ايران

به دنبال كشف درخور توجه محموله عظيم 18 تني انيدريداستيك توسط كاركنان خدوم گمرك جمهوري اسلامي ايران كه از مبدأ كشور چين به مقصد افغانستان و از طريق جمهوري اسلامي ايران در حال ترانزيت بود و باتوجه به اهميت و حساسيت موضوع، بنا به درخواست كشور چين و با هماهنگي مركز مبارزه با جرائم سازمان‌يافته گمرك ايران و نمايندگاني از ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوري كشورمان، هيأتي 9 نفره به سرپرستي رئيس دفتر مقابله با عرضه كميته مبارزه با موادمخدر آن كشور و با حضور چندين فرمانده و معاون پليس مبارزه با مواد مخدر اعزامي از استان شاندوگ چين در نشستي با مديركل دفتر همكاري‌هاي بين‌الملل، معاون مركز مبارزه با جرائم سازمان يافته و مشاور معاون حقوقي و نظارت گمرك ايران بحث و گفتگو كردند.

غلامرضا صفاري طاهري، مديركل دفتر همكاري‌هاي بين‌الملل گمرك ايران ضمن اعلام اين مطلب افزود: در اين نشست طرفين بر ضرورت توسعه و تقويت همكاري‌هاي موجود جهت مبارزه مؤثر با جرائم سازمان يافته فرامليتي (TOC) از طريق تبادل به هنگام اطلاعات مربوط به كشفيات تخلفات گمركي و استفاده از ساختارهاي منطقه‌اي و بين‌المللي به ويژه دفتر رابط اطلاعات منطقه‌اي (RILO) و شبكه مبارزه با تخلفات گمركي (CEN) تأكيد نمودند و طرف چيني، ضمن تقاضاي همكاري از گمرك جمهوري اسلامي ايران جهت كشف ساير شبكه‌هاي احتمالي موجود، از اقدام درخور تحسين كاركنان گمرك جمهوري اسلامي ايران كه زمينه‌ساز كشفيات متعددي در گمرك چين گرديد ، تشكر و قدرداني نمودند.

انتهای پیام//

برچسب ها: گمرک ، واردات ، قاچاق ، چین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.