سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ آیت‌الله علوی گرگانی:

لزوم آگاهی نسل جوان از ارزان به دست نیامدن دستاوردهای انقلاب

یکی از مراجع تقلید قم گفت: نسل جوان بدانند دستاوردهای انقلاب ارزان به دست نیامده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار ستاد برگزاری سالروز حماسه 19 دی در قم با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز قیام 19 دی مردم قم در سال 56 اظهار داشت: مردم مسلمان ایران در هر زمانی که مشاهده کنند به حضور آنها در صحنه نیاز است به صورت خودجوش عمل کرده و به پاسداری از انقلاب می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: در سال 88 هم وقتی مردم دیدند که در عاشورا به ساحت مقدس امام حسین (ع) اهانت شد، وارد عمل شدند و به دفاع از نظام و انقلاب پرداختند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروز از رهبری شایسته که مایه افتخار عالم اسلام است بهره‌مند است، تصریح کرد: امروز در کشورهای منطقه شاهد هستیم که به دلیل نداشتن رهبری شایسته، انقلاب‌های آنها به سرانجام نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه مردم همیشه گوش به امر امام راحل و مقام معظم رهبری بوده‌اند، عنوان کرد: مردم مسلمان ایران هر زمان که امام خمینی(ره) فرمان داد وارد میدان شدند و ایثارگری کردند و با پرداختن بهای سنگین ایران امروز یک کشور اسلامی است.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: باید نسل جوان جامعه بدانند انقلاب و دستاوردهای ارزنده آن به سهولت و ارزان به دست نیامده و خون‌های زیادی پای درخت انقلاب ریخته شده است.

وی متذکر شد: در دوران مبارزات طاغوت، هزاران نفر شهید شدند و خون آنها در راستای تحقق هدف مقدس که پیروزی نهضت امام خمینی بود به زمین ریخته شد تا انقلاب اسلامی ایران به سرانجام رسید.

آیت‌الله علوی گرگانی، پاسداری از دستاوردهای انقلاب را مورد تأکید قرار داد و اذعان داشت: باید در جامعه اسلامی به چهار اصل اقامه نماز، اعطای زکات، امر به معروف و نهی از منکر اهتمام لازم صورت گیرد و باید این اصول مورد توجه قرار گیرند.

وی در پایان با اشاره به اینکه همه امور عالم به اذن امام زمان(عج) اتفاق می‌افتد، یادآور شد: در عصر ظهور همه امور در اختیار قطب عالم امکان خواهد بود./س

برچسب ها: قم ، آگاهی ، نسل ، جوان ، دستاورد ، انقلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.