سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ امام جمعه قم:

آمریکا در برابر نظام اسلامی به زانو در آمده است

امام جمعه قم گفت: آمریکا که زمانی توان تغییر معادلات جهانی را داشت امروز در برابر نظام اسلامی به زانو در آمده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار با جمعی از خانواده شهدای قیام 19 دی مردم قم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب گاهی اوقات برای آنکه آرامش روحی و روانی بیابند به اماکنی همچون حرم مطهر امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و نیز خانه شهدا می‌روند.

وی افزود: ما نیز با تأسی به ایشان این افتخار را داریم که در جمع خانواده شهدا و در محضر والدین بزرگوار آن ستارگان همیشه فروزان حاضر شویم.

امام جمعه قم با اشاره به دهه بصیرت خاطرنشان کرد: قیام 19 دی به رهبری امام خمینی(ره) تبدیل به شعله‌ای شد که دامان دشمنان را سوزاند و گرمابخشی خاصی نیز برای مردم ایران داشت و سرانجام به پیروزی انقلاب اسلامی انجامید.

وی ادامه داد: شهادت سکه‌ای است که دو رو دارد؛ یک روی آن مصیبت و رنج فقدان شهداست و روی دیگرش نیز نتیجه خیری است که حاصل می‌شود؛ در قرآن کریم به هر دو روی شهادت اشاره شده است.

سعیدی با بیان اینکه روزی گروهی از منافقان در مدینه شایعه‌ای در مورد یاران پیامبر اکرم(ص) مطرح کردند عنوان داشت: مدتی پس از آن آیات وحی نازل و حقانیت حضرت محمد(ص) و یارانشان مشخص شد ولی در پی این حادثه تلخ، پیامبر بسیار ناراحت شدند و به همین دلیل خداوند به ایشان فرمود شایعه‌پراکنان از میان جامعه مسلمانان بوده‌اند ولی در نهایت این حرکت منافقانه به ضرر تو نبود و خیری برایت داشت.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) بصیرت‌افزایی را یکی از ثمرات این حادثه دانست و تصریح کرد: در جریان جنگ احد نیز طرح پیامبر اکرم(ص) برای مقابله با دشمنان متفاوت با برخی از جوانان بود و ایشان احساس کردند مصلحت آن است که طرح آنان پیاده شود و در عین حال برخی از مسلمانان دستور پیامبر(ص) را اطاعت نکردند و موجب شکست لشکر اسلام شدند ولی باز هم درس‌ها و عبرت‌های مهم و راهبردی نصیب مسلمانان شد.

امام جمعه قم اضافه کرد: در 9 دی ماه 88 بدون اینکه رهبری یا نهاد دیگری از مردم بخواهند ملت وارد صحنه شده و آتش فتنه را برای همیشه خاموش کردند؛ امروز دشمنان در برابر جمهوری اسلامی به زانو درآمده‌اند.

وی با بیان اینکه در گذشته آمریکا توان تغییر بسیاری از مسائل را داشت گفت: با این حال امروز دولت این کشور در مقابل ایران اسلامی دچار عجز شده و اعتراف دارد که بدون حضور ایران نمی‌توان قضیه سوریه را حل کرد.

سعیدی خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی به عنوان کشوری مذهبی در جهان تبدیل شده و در مقابل نیز حکومت آل‌سعود حکومتی تروریست شناخته می‌شود زیرا جنایات زیادی را علیه مردم مظلوم سوریه و دیگر کشورها روا داشته است./س

برچسب ها: قم ، آمریکا ، نظام ، اسلامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.