سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

استان چهارمحال و بختیاری سفید پوش شد

استان چهارمحال و بختیاری که به بام ایران شهرت دارد، به دلیل شرایط اقلیمی از استان های سردسیر فلات ایران محسوب می شود.

بارش های اندک چند سال اخیر در این استان که مرتفع ترین مرکز استانی کشور را نیز یدک می کشد، باعث شده بود بسیاری از مردم این خطه بارش های سنگین برف را فراموش کنند.
کاهش بارش ها در چند سال اخیر در این استان به اندازه ای  کم شده بود که استیلای خشکسالی حتی در شهرستان یخی ایران (کوهرنگ) نیز حاکم شده بود.
شهرستان کوهرنگ که زمانی ارتفاع برف در آن از دو متر کمتر نمی شد، در چند سال اخیر با بارش ناچیز برف به استقبال بهار می رفت و همین نباریدن ها باعث لغو جشنواره برف یخ (شهر برفی) نیز شده بود.
زمستان امسال آسمان خوان گسترده خویش را بر روی استان چهارمحال و بختیاری گشود و این استان پس از سال ها دوباره برف سنگین دهه های گذشته را تجربه کرد.
بارش برف از شانزدهم دی ماه در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده و هنوز نیز این بارش در نقاط مختلف ادامه دارد به گونه ای که رفت و آمد در برخی نقاط و محورها به سختی صورت می گیرد.
بر اساس گزارش آماری اداره کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری، بارش برف در این استان در دو روز گذشته در شهرکرد به 30 سانتیمتر رسیده است.
در این گزارش، میزان بارش برف در شهرستان کوهرنگ با برف بر زمین نشسته از قبل به حدود 92سانتیمتر می رسد.
بارش برف در استان چهارمحال و بختیاری تا پایان امروز در نقاط مختلف ادامه دارد.
بارش شدید برف علاوه بر تعطیلی مدارس سراسر استان چهارمحال و بختیاری در دو روز گذشته در روز سه شنبه باعث بازگشایی ادارت از سال 9 صبح شد.
هم اکنون سطح خیابان ها و معابر تمامی شهرستان های این استان پوشیده از برف و لغزنده است و تردد در خیابان های مرکز استان چهارمحال و بختیاری نیز با وجود اقداماتی که شهرداری انجام داده به سختی انجام می شود./س
برچسب ها: بارش ، برف ، سفید پوش ، چهارمحال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.