سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری/

تشکیل 105 فقره پرونده قضایی برای دام‌داران بدون مجوز چرا در غرب مازندران

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران _ نوشهر، گفت: در 9 ماه نخست امسال 105 پرونده قضایی برای دامداران متخلف غرب مازندران به دلیل چرای بدون مجوز 17 هزار و 781 واحد دامی تشکیل شد.

عطایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ؛ افزود: بیشترین چرای غیر مجاز مربوط به حوزه منابع طبیعی شهرستان تنکابن به میزان هشت هزار و 180 واحد دامیبود که 50 پرونده برای آن تشکیل شد و کمترین آن متعلق به شهرستان عباس آباد بود که هیچ گونه چرای غیر مجاز از این منطقه گزارش نشد.

وی اظهار داشت: با توجه به این‌که هر مرتعی ظرفیت چرای مشخصی دارد برای حفظ پایدار مرتع و استفاده بهینه از آن، به تمام مراتع سرکشی و رعایت چارچوب‌های قانونی، از جمله مکان و فصل چرا بررسی می‌شود.

عطایی یادآور شد: بر طبق ماده 43 مکرر ‌قانون اصلاح قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، به منظور جلوگیری از پر شدن مخازن سدها و حرکت ریگ‌های روان و همچنین حفاظت از فرسایش خاک، چرانیدن دام و زراعت دیم در مناطق قرق شده به کلی ممنوع است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران _ نوشهر ادامه داد: همچنین بر اساس ماده 44 مکرر، چرانیدن دام در منابع ملی مذکور در ماده یک قانون ملی شدن جنگل‌های کشور بدون اخذ پروانه چرا ممنوع است.

وی گفت: با صاحبان پروانه‌های چرا که بر خلاف مندرجات پروانه صادره مبادرت به چرای دام اضافه بر تعداد مجاز در پروانه کنند نیز برخورد خواهد شد.

عطایی با اشاره به این‌که 303 سامانه چرا در غرب مازندران وجود دارد گفت: تعداد دام مجاز برای مراتع موجود 303 هزار و 479 واحد دامی است ولی هم اکنون 364 هزار و 804 دام در مراتع غرب مازندران تعلیف می‌کنند که اغلب مربوط به دامداران غیر مجاز است.

از 197 هزار و 152 هکتار مرتع موجود در غرب مازندران 21 درصد مرتع درجه یک و 59 درصد درجه دو و 20 درصد درجه سه محسوب می‌شود که از ارتفاع دو هزار و 200 متر تا ارتفاع بیش از سه هزار و 500 متر پراکنده است./س
/انتهای پیام
برچسب ها: پرونده ، قضایی ، دامداران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.