سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان /

حمل قرص های متادون و ترامادول جرم است

بازپرس شعبه ششم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان گفت : حمل و جاسازی قرص های متادون و ترامادول جرم است و زائرانی که اقدام به حمل این مواد کنند ، علاوه بر ابطال گذرنامه ، از ادامه ی سفر آنان جلو گیری می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی دادگستری استان کرمان ، یدالله سپهری افزود : طبق قانون، چنانچه فردی با هر قصدي اقدام به حمل يا قاچاق مواد مخدر به هر ميزان در فرودگاه‌هاي كشور کند ، گذرنامه وي باطل و از يك سال تا پنج سال ممنوع الخروج مي‌شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر فرد براي بار دوم، به هر مقداري كه مواد مخدر داشته باشد ، در پرواز خارجي دستگير شود گذرنامه وي باطل و از پنج تا ۱۵ سال ممنوع الخروج مي‌شود.
سپهری از دستگیری دو درصد افراد در کاروانهای زیارتی به جرم همراه داشتن مواد مخدر یا قرص های ممنوعه خبر داد و تصریح کرد : همراه داشتن برخي از داروهاي درماني مانند متادون و ترامادول كه در كشورمان براي معتادان پرخطر استفاده مي‌شود ، در عربستان و عراق جرم است و افرادي كه آن را به همراه داشته باشند در فرودگاه آن كشور دستگير می شوند.
وی گفت: هرگونه دستگیری در این کشورها علاوه بر ضربه به حیثیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ، مجازات و بلاتکلیفی را برای زائر در کشور های مذکور به دنبال دارد.
بازپرس شعبه ششم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان از مديران و پزشكان كاروان‌ها خواست ضمن توجيه زائران از آنها بخواهند از حمل متادون و ترامادول به عربستان و عراق خودداري كنند.
سپهری با اشاره به اینکه شايسته نيست شأن جمهوري اسلامي ايران به علت خطاي عده كمي، خدشه دار شود ، تأکید کرد : مسافراني كه قصد خروج از كشور را دارند به طور جدی كنترل می شوند./س
برچسب ها: حمل ، متادون ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.