سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکان‌های شدید برای "نوزاد" خطرناک است

گاهی اوقات افراد بر طبق عادت روشهای متفاوتی را برای آرام کردن نوزاد خود انتخاب می‌کنند که این امر می‌تواند در آینده سبب بروز مشکلات جدی برای کودک شود.

دکتر بهروز جلیلی فوق‌تخصص روان‌پزشکی کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برخی کودکان به عنوان بچه‌های دشوار شناخته می‌شوند یکی از نشانه‌های این بچه‌ها گریه‌های سرکش است گاهی دیده شده که والدین یا مراقبین کودک برای مقابله با این گریه‌های سرکش سعی می‌کنند با تکان‌های‌ شدید بچه را آرام کنند. 

وی یادآور شد: تکانهای شدید برای شیرخوار بسیار خطرناک است و منجر به صدمات مغزی می‌شود اگر با چنین کودکی مواجه شدید در درجه اول باید با یک پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید که کودک دچار نقایص جسمی نیست زیرا برخی بیماری‌ها نظیر عقب ماندگیهای ذهنی و مشکلات مغزی باعث گریه و بی‌قراری در شیرخوار می‌شود. 

این متخصص تصریح کرد: اگر به این نتیجه رسیدید که مشکل جسمی وجود ندارد باید به عنوان اولین قدم محیط این کودکان حساس را آرام نگه دارید و از سرد و گرم کردن ناگهانی هوای اتاق جلوگیری کنیم همچنین، از کشمکش جلوی این کودکان حساس بپرهیزید چون این مسئله در پرورش هوش هیجانی این کودکان تاثیر منفی می‌گذارد. 

وی در پایان اظهار داشت: اگر به هیچ‌وجه نتوانستید گریه این کودکان را آرام کنید می‌توانید از پزشکان متخصص کودکان و روان‌پزشک کمک بخواهید شاید در بعضی موارد خاص استفاده از برخی دارو‌ها لازم باشد. 



انتهای پیام/
برچسب ها: نوزاد ، گریه ، هوش هیجانی ، مغز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.