سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

صادرات 50 درصد قارچ فارس به استان های دیگر

در حال حاضر از ميزان 2300 تن قارچ توليدي استان فارس، 50 درصد (1150 تن) در داخل استان مصرف مي شود و مابقي نيز به استان هاي دیگر صادر مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ در حال حاضر از ميزان 2300 تن قارچ توليدي استان فارس، 50 درصد (1150 تن) در داخل استان مصرف مي شود و مابقي نيز به استان هاي هرمزگان، بوشهر، سيستان و بلوچستان و كهگيلويه و بويراحمد صادر مي شود.

مدير امور باغباني سازمان جهادكشاورزي استان فارس با بيان اينكه توليد قارچ در اين استان تا پايان سال به بيش از سه هزار تن افزايش خواهد يافت گفت: هم اكنون پنج كارگاه پرورش قارچ صنعتي در استان فارس با ظرفيت دو هزار و 300 تن مشغول فعاليت هستند و اقدامات مؤثري براي توسعه اين ظرفيت صورت گرفته است.

 مهندس اسد شريفي ، توسعه كشت قارچ به دليل قابليت صادراتي آن و افزايش ارزش افزوده آن ضروري دانست و افزود: استان فارس با 30 واحد فعال كوچك و بزرگ و توليد سالانه بيش ازسه هزار تن قارچ هاي خوراكي رتبه هشتم توليد اين محصول را در كشور به خود اختصاص داده است.

مدير امور باغباني سازمان جهادكشاورزي فارس بيان كرد: افزون بر اين با اتمام عمليات ساختماني برخي كارگاه هاي توليد قارچ كه به بانك هاي عامل معرفي شده اند، ميزان 900تن ديگر به ظرفيت توليد قارچ در اين استان اضافه خواهد شد و مجموع توليد اين محصول در استان تا پايان سال به بالاي سه هزار تن خواهد رسيد.

وي اضافه كرد: در بين محصولات باغي و زراعي، كشت و پرورش محصولات زودبازده از جمله قارچ خوراكي بنا به دلايلي نظير شاخص اقتصادي، زيست محيطي، تغذيه اي و دارويي از اهميت بسيار زيادي برخوردار است/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: صادرات ، قارچ ، فارس ، استان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.