سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان /

بخشش سود تسهیلات کشاورزان بدهکار به بانک کشاورزی در کرمان

در صورت مراجعه تا پایان دی ، سود تسهیلات کشاورزان و دامداران خسارت دیده ی استان کرمان بخشیده می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان، مهدی جهان نجاتی ، مدیر شعب بانک کشاورزی استان کرمان در جمع خبرنگاران با اشاره به 14 سال خشکسالی در استان کرمان، گفت: متاسفانه اُفت منابع آبی در سال های اخیر مشکلات زیادی را برای کشاورزان استان بوجود آورده است.

وی با بیان اینکه بیش از یک چهارم باغ های کشور در استان کرمان وجود دارد، افزود: بزرگترین جنگل مصنوعی و دست کاشت کشور در استان کرمان بوجود آمده است.

جهان نجاتی از بخشودگی دیرکرد و سود تسهیلات بانکی کشاورزان خسارت دیده ی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: مانده بدهی دیرکرد و سود تسهیلات کشاورزان و دامدارانی که از ابتدای سال 79 تا پایان شهریور 91 دچار خسارت دیدگی شده اند، بخشیده می شود.

وی تصریح کرد: اصل تسهیلات آنها به مدت 5 سال مجدداً تقسیط می شود.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان کرمان با تأکید بر اینکه مهلت مراجعه به بانک و استفاده از این طرح فقط تا پایان دی است، گفت: حدود 90 هزار کشاورز و دامدار در استان کرمان وجود دارد که شامل این طرح می شوند.

وی افزود: تمامی شعب بانک کشاورزی استان کرمان تا پایان مهلت استفاده از این طرح صبح و عصر آماده خدمات رسانی به مراجعان هستند.

جهان نجاتی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه به کشاورزان متقاضی مکانیزاسیون کردن، تسهیلات اعطا می شود، خاطرنشان کرد: متقاضیان خرید تراکتور و کمباین می توانند با مراجعه به شعب بانک کشاورزی از تسهیلات با سود 15 درصدِ 5 و 7 ساله استفاده کنند.

وی با انتقاد از اینکه متأسفانه تنها کمتر از 3 درصد از منابع مالی کشور در استان کرمان است، تصریح کرد: خروج پول از استان بزرگترین مشکل بانک های استان است.

جهان نجاتی با تأکید بر اینکه سپرده گذاری و گردش مالی باید در بانک های خود استان انجام شود، یادآور شد: خروج پول از استان آبادانی سایر استان ها را در پی دارد و موجب بی رونقی کرمان می شود./س

برچسب ها: بخشش ، سود ، بانکی ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.