سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

حرکت 12 درصد از خاک کردستان به سمت بیابانی‌شدن

رئیس انجمن مرتع‌داران کردستان نسبت به نابودی مراتع و پوشش گیاهی در مناطق مختلف استان به دلیل چرای بی‌رویه دام‌ها هشدار داد و گفت: 12 درصد خاک کردستان به سمت بیابانی‌شدن حرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، ساعدی گفت: مساحت استان کردستان بالغ بر 2 میلیون و 800 هزار هکتار است که از این میزان بیش از یک‌میلیون و 294 هزار و 397 مترمربع را مراتع پوشانده‌اند و در کل بیش از 45 درصد مساحت کردستان را مراتع تشکیل می‌دهند.
وی افزود: بیشتر مراتع کردستان در غرب این استان واقع شده و شرایط توپوگرافی و تراکم جمعیت دلایلی را برای کاهش دامداری در این مناطق فراهم کرده و همین امر شایستگی مراتع را در این مناطق بالا برده است.
ساعدی افزود: متأسفانه مناطق شرقی استان دارای فقر شدید در حوزه تراکم مراتع بوده و از حدود یک ‌میلیون و 294 هزار هکتار مراتع استان بیش از 362 هزار و 330 هکتار را مراتع کم‌تراکم تشکیل می‌دهند.
رئیس انجمن مرتع‌داران استان کردستان اضافه کرد: با توجه به تعریف‌های علمی از مراتع نیمه‌متراکم باید گفت، 28 درصد کل مراتع استان به سمت بیابانی‌شدن حرکت می‌کنند که این مهم 12 درصد کل مساحت استان را در برمی‌گیرد./س
انتهای پیام/
برچسب ها: بیابان ، مراتع ، فقر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.