سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

معاون اجرایی دانشگاه آزاد از رشد بی رویه مراکز آموزش عالی کشورگلایه کرد

معاون اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توسعه بی رویه و غیر اصولی مراکز آموزش عالی بدون در نظر گرفتن استاندارهای کیفی در بخش های مختلف به جای رقابت سالم ،شرایط را دچار یک ستیز کرده و موجب کاهش ظرفیت های مالی یکدیگر شده است.

ˈفریدون رهنمای رودپشتی که به رودهن سفر کرده بود در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن ،روند کنونی را موجب تضعیف هر چه بیشتر فضای دانشگاهی عنوان کرد و افزود: باید به دنبال یک راه حل اساسی و منطقی برای استانداردسازی، ایجاد زیرساخت های پژوهشی مناسب و ارتقای کیفی این فرآیند بود.

وی با ذکر اینکه کاهش رفاه دانشجوها، کارکنان و استادان خط قرمز دانشگاه آزاد است گفت: هیچ برنامه و رویکردی مبنی بر کاهش در ارائه خدمات رفاهی ندارند.

رهنمای رودپشتی اظهارداشت :با وجود همه مشکلات اقتصادی برای گذر از چالش های موجود از منابع ذخیره ای دانشگاه استفاده و سطح کیفی دانشگاه را حفظ می کنند.

وی گفت: مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی با حمایت های هیات امنای دانشگاه براساس سیاست های دولت یازدهم یعنی تدبیر و اعتدال با نگاهی کلان بدون توجه به سودآوری پیش می رود.

رهنمای رودپشتی ادامه روند کنونی را موجب تضعیف هر چه بیشتر فضای دانشگاهی عنوان کرد و افزود: باید به دنبال یک راه حل اساسی و منطقی برای استانداردسازی، ایجاد زیرساخت های پژوهشی مناسب و ارتقای کیفی این فرآیند بود.

رهنمای رودپشتی با مطلوب خواندن وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در چارچوب سند پنج ساله و شورای انقلاب فرهنگی حرکت می کند تا بتواند با دانشگاه های بین المللی رقابت کند.

وی در خصوص بین المللی شدن دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تلاش برای جذب دانشجویان خارجی نیازمند ارتقا بیشتر سطح فرهنگی و علمی است .

معاون اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی جذب دانشجو خارجی را منوط به فعالیت گسترده در فضای مجازی عنوان کرد.

وی گفت: برای شناسایی هر چه بهتر دانشگاه باید در فضای مجازی به گونه ای فعالیت کرد که دانشگاه برای عموم جهانیان شناخته شود که تحقق ان نیازمند تلاش اساتید و همکاری آنان در بخش های مختلف است.

وی گامهای برداشته شده در خصوص همکاری پژوهشی استادان دانشگاههای آزاد با دیگر استادهای دانشگاه های جهان را مناسب و بستر لازم را برای این فعالیت ها مهیا تر از گذشته عنوان کرد.

وی افزود: سیاست های دانشگاهی و تعاملات مدیران موجب تسریع در فرآیند فعالیت بین المللی دانشگاه آزاد در برخی واحد ها از جمله واحد روهن شده است.

وی عواملی چون تیم سازی مدیریتی، ساختار اساتید ویژه، دارابودن 30 هزار عضو هیات علمی را موجب ایجاد فرصت مناسب برای کسب پذیرش دانشجوی خارجی برای دانشگاه آزاد اسلامی رودهن عنوان کرد.

براساس آمار اعلام شده از سوی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، استان تهران در سال 91 با هفت هزار 327 مقاله فارسی بیشترین سهم از تولیدعلمی کشور را به دست آورده است.

وی گفت: نسبت تولید علم به جمعیت در استان تهران نشان می دهد که این استان در شهرهای تهران معادل هر هزار و هشتاد نفر یک تولید علمی، در رودهن معادل هر 244 نفر یک تولید علمی، شهرری معادل هر سه هزار و 257 نفر یک تولید علمی، فیروزکوه معادل هر 465 نفر یک تولید علمی و ورامین معادل هر 9هزار 932 نفر یک تولید علمی را به نام خود ثبت کرده اند./س



برچسب ها: دانشگاه ، آموزش ، دانشجو ، رودهن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.