سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراکز دولتی و مقر پلیس در تونس مورد حمله معترضان قرار گرفت

عده ای از معترضان به نتایج آزمون استخدام در شرکت‌های دولتی به مرکز پلیس و مقر فرمانداری القطار از توابع استان قفصه در جنوب غرب تونس حمله کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم ، شاهدان عینی اعلام کردند که عده ای از جوانان خشمگین تونسی یکشنبه شب پس از خالی شدن مرکز پلیس و مقر فرمانداری القطار دراستان قفصه از نیروهای پلیس ، وسایل و تجهیزات داخل این مراکز را به خیابان ریختند و آن‌ها را به آتش کشیدند.

در پی این اقدام معترضان ، درگیری‌های شدیدی میان نیروهای پلیس تونس با معترضان روی داد و پلیس دراین درگیری  ها از گازهای اشک آور استفاده کرد.

منطقه القطار که میانگین فقر و بیکاری درآن افزایش یافته است ، از روز جمعه گذشته صحنه درگیری میان نیروهای پلیس و معترضان به نتایج آزمون استخدام در شرکت های محیط زیستی دولتی بوده است.

معترضان می گویند که درنتایج آزمون استخدام تقلب شده است و بسیاری از شرکت کنندگان دراین آزمون بر اساس وابستگی به جنبش حاکم و اسلام گرای النهضه دراین آزمون پذیرفته شده اند.

پلیس تونس روز شنبه حدود 15 نفر از جوانان معترض را که با نیروهای امنیتی درگیر شده بودند ، بازداشت کرد.

بازداشت شدگان دیروز و در پی نشستی که مسئولان امنیتی القطار و نمایندگان سازمان های محلی برای دعوت به آرامش برگزار کردند ، آزاد شدند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، تونس ، حمله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.