سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتخاب‌های ناحق در جشنواره‌های شعر فجر گذشته صورت گرفت

کسانی را بدون شایستگی به عنوان شاعر جوان موفق در جشنواره‌های شعر فجر گذشته به ناحق انتخاب و بزرگ کردند.

"علیرضا بدیع" شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: جشنواره شعر فجر به طور طبیعی در جریان شعر کشور به عنوان بزرگترین جشنواره ادبی در تمام طیف‌ها شامل ترانه و شعر تأثیرگذار است.
 
وی افزود: جشنواره شعر فجر حتی بر روی کسانیکه بی‌اعتقاد به شرکت در این جشنواره هستند هم تأثیر می‌گذارد و انتخاب‌های هیئت داوران در زمینه انتخاب چهره‌های جوان شعر به عنوان شاخص و موفق در طول یکسال گذشته نقطه عطفی در جریان شعری کشور است.
 
این شاعر با اشاره به انتخاب‌های هیئت داوران جشنواره شعر فجر در سال‌های گذشته عنوان کرد: جشنواره شعر فجر در سال‌های گذشته به ناحق کسانی را به عنوان شاعر جوان موفق انتخاب و بزرگ کرد که شایستگی لازم را نداشتند.
 
وی ادامه داد: انتخاب شاعران جوان موفق به عنوان الگویی که در جشنواره شعر فجر برای شاعران انتخاب می‌کنیم نیز بر جریان شعری کشور تأثیرگذار است امیدواریم امسال داوری جشنواره شعر فجر با دقت نظر بیشتری نسبت به سال گذشته صورت بگیرد.
 
بدیع با اشاره به انتخاب عبدالجبار کاکایی به عنوان دبیر جشنواره شعر فجر اظهار داشت: تا جایی که اطلاع دارم "عبدالجبار کاکایی" از سال 83 تاکنون در جشنواره‌هایی که دبیر آن بوده است بدون حب و بغض آثار ارسالی را داوری می‌کند.
 
این شاعر با اشاره به خوش بینی خود نسبت به داوری‌های جشنواره شعر فجر امسال بیان کرد: نسبت به داوری‌های جشنواره شعر فجر امسال خوش‌بین هستم به شرط آنکه آنچه "عبدالجبار کاکایی" در مصاحبه‌های خصوصی‌اش در مورد استفاده از داوران جوان و بکر در جشنواره شعر فجر عنوان کرد و از دوستان شنیدم را به کار ببرد.
 
وی با اشاره به امیدواری خود  نسبت به جشنواره شعر فجر امسال تصریح کرد: جشنواره شعر فجر امسال بهترین جشنواره خواهد بود در صورتیکه به اظهارات خود عمل کنند به طور طبیعی باید شعر جوان را، جوانان بررسی کنند اما در کنار آن باید از تجربه پیشکسوتان در زمینه شعر استفاده شود.
 
این شاعر با اشاره به آشنایی شاعران نسل جوان با مدهای ادبی بیان کرد: داوران شعر جوان باید از نسل جوان انتخاب شوند. مدهای ادبی را فقط جوانان شکل می‌دهند و از آن اطلاع دارند هر نسلی که معیارهای زیبا شناختی را ایجاد می‌کند باید همان نسل آثار مربوط به آن را بررسی کند.
 
وی خاطر نشان کرد: "عبدالجبار کاکایی" اگر در همین گروه‌های داوری جشنواره شعر فجر به نسل جوان توجه کند شاهد بهترین داوری‌ها در جشنواره امسال خواهیم بود.
 
انتهای پیام/ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.