سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین همایش شناسنامه فنی ملکی ساختمان با صدور قطعنامه ای به کار خود پایان داد

نخستین همایش شناسنامه فنی ملکی ساختمان طی دیروز و امروز با حضور مقامات کشوری و همچنین استادان و کارشناسان برگزار شد و با صدور قطنامه ای 7 ماده ای به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری  نخستین همایش شناسنامه فنی ملکی ساختمان؛ بر اساس این قطنامه دبیرخانه دائمی همایش شناسنامه فنی ملکی ساختمان به منظور هماهنگی و مشارکت سازمان ها و ارگان های ذیربط به منظور ارایه برنامه های راهبردی و عملیاتی، دایر خواهد شد  تا نکات مرتبط بر امر ساختمان سازی و سازمان نظام مهندسی کشور را پیگیری و برای اجراء در اختیار مسئولان زیربط قرار دهد . 

در این قطنمامه همچنین ضمن قدردانی از حضور مسدولان و نهادهای مختلف در این همایش، دبیرخانه شناسنامه فنی ملکی ساختمان، موظف به تهیه و تدوین گزارش عملکردی حسب زمانبندی های لازم و ارسال آن به وزارتخانه های مرتبط، سازمان ها و نهادهای ذینفع ، اطلاع رسانی به شهروندان ،هماهنگی با دستگاهها و نهادهای زیربط ،خواهد بود..

در نخستین همایش ملی شناسنامه فنی ملکی ساختمان ، مسئولان و کارشناسان ضمن بررسی موانع و مشکلات پیش روی اجرائی نشدن قانون صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان ها ، راهکارهای اجرائی شدن این قانون را بررسی کردند.

18 سال از تدوین و وضع  قانون صدور شناسنامه فنی ساختمان می گذرد و تاکنون بسترهای واقعی و اجرای این قانون فراهم نشده است. همایش ملی شناسنامه فنی ملکی ساختمان؛ اولین همایشی است که پس از این مدت زمان برگزار می شود تا ضمن بررسی علت ها و موانع اجرائی نشدن این قانون طی مدت 18 سال گذشته  ، راهکارهای اجرائی آنرا نیز ارائه کند .
 
لازم به ذکر است شناسنامه فنی و ملکی ساختمان سندی است، حاوی اطلاعات فنی و ملکی ساختمان که از سوی سازمان نظام مهندسی استان صادر و چگونگی رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی در این شناسنامه قید می شود.

مجریان مکلفند پس از اتمام کار برای تهیه شناسنامه فنی و ملکی ساختمان به ترتیبی که وزارت مسکن و شهرسازی تعیین می کند، اطلاعات فنی و ملکی ساختمان گواهی مهندس ناظر و تاییدیه های لازم را در اختیار سازمان نظام مهندسی استان قرار داده و یک نسخه از این شناسنامه را در اختیار شهرداری و یا سایر مراجع صدور پروانه ساختمان برای پایان کار قرار دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شناسنامه ، فنی ، ساختمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.