سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نحوه صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی؛

بوسنی برای اولین بار به مسابقات جام جهانی رسید

تیم فوتبال بوسنی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2014 در بین تیم‌های اروپایی شرکت کننده با تیم‌های یونان-اسلواکی-لیتوانی-لتونی و لیختن اشتاین هم‌گروه شد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران با انجام گرفتن بازی‌های این گروه بوسنی در دیداری در مقابل تیم لیختن اشتاین قرار گرفت و موفق شد با نتیجه پرگل چهار بر یک آن تیم را شکست دهد. "اوین ژکو" دوبار، "زوژدان میسیموویچ" و "وداد ایبسویچ گل‌های بوسنی را در این دیدار به ثمر رساندند تا بوسنی یک گام دیگر به جام جهانی 2014 نزدیک‌تر شود.
 
از طرفی یونان نیز موفق شد با یک گل اسلواکی را از پیش رو بردارد. با گل خودی که "مارتین اشکرتل" از روی اشتباه وارد دروازه خودی کرد یونان پیروز آن دیدار و حریف اصلی بوسنی برای ورود به جام جهانی شد. 

بوسنی و یونان که برای صعود به جام جهانی برزیل ماراتن سختی را در گروه G به پایان بردند اما درنهایت این تیم بوسنی بود که توانست با پیروزی در بازی آخر خود مسافر برزیل شود تا بوسنی اولین حضورش را در جام جهانی تجربه کند. با صعود این تیم از گروهش به جام جهانی جشن و پایکوبی زیادی در این کشور شکل گرفت. 

باید منتظر ماند و دید که "ژکو" و یارانش در جام جهانی و اولین حضورشان در تورنمنت جهانی چه سرنوشتی خواهند داشت. 

تیم فوتبال بوسنی از 10 بازی انجام داده در گروه خود 8 برد و یک تساوی و یک باخت را تجربه کرد و با زدن 30 گل و دریافت 6 گل از حریفان و به لطف تفاضل گل 24، امتیاز 25 کسب کرده و صدر جدول گروه خود قرار گرفت. 

"ادین ژکو" بازیکنان بوسنی را "سافت سوسیچ" بر عهده دارد. نکته قابل توجه این است که پس از قرعه‌کشی و مشخص شدن گروه‌های تیم‌های راه‌یافته به جام جهانی این تیم هم‌‌گروه ایران شده و در گروه F قرار گرفت.
 
بوسنی علاوه بر ایران با تیم‌های آرژانتین و نیجریه نیز هم‌گروه شده است و باید دید این تیم در اولین حضورش در این رقابت جهانی چه نتیجه‌ای را رقم می‌زند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: فوتبال ، بوسنی ، جام جهانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.