سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوست‌های شیرین زودتر تلخ می‌شوند

"دیابت" می‌تواند روی قسمت‌های مختلف بدن اثر بگذارد، در این بین "پوست" نیز از دیگر اعضای بدن مستثنی نیست و درگیر مشکلات بسیاری می‌شود.

دکتر منصور نصیر کاشانی متخصص پوست‌ومو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران‌ گفت: تقریباً نیمی از بیماران دیابتی در زندگی خود به مشکلات پوستی ناشی از "دیابت" مبتلا می‌شوند.

وی گفت: این بیماری‌های پوستی در افراد غیر دیابیتی هم دیده می‌شود اما بیماران دیابتی بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

کاشانی مشکلات شایع پوستی در افراد دیابتی را اینگونه برشمرد: "عفونت‌های باکتریایی" و قارچی، خارش لکه‌های پوستی و تاول‌های پوستی از شایع‌ترین مشکلات پوستی هستند که افراد "دیابتی" را درگیر می‌کنند.

این متخصص پوست افزود: وقتی قندخون بالا می‌رود، بدن مجبور به از دست دادن مایعات می‌شود در نتیجه پوست خشک می‌شود "پوست خشک" دچار خارش شدید می‌شود و خارش باعث زخم شدن پوست می‌شود واین زخم‌ها نیز محل مناسبی برای ورود میکروب ها و ایجاد عفونت است.

این متخصص پوست تصریح کرد: نوشیدن مقداری زیاد آب در روز، شستشوی روزانه بدن با آب گرم و مراقبت از بدن در برابر ضربه و جراحت و کنترل قند خون، از راه‌های پیشگیری از مشکلات پوستی در افراد دیابتی هستند.

وی در پایان گفت: در موارد نادر افراد دیابتی دچار تاول‌هایی مثل تاول‌های حاصل از سوختگی می‌شوند که بیشتر روی انگشتان دست و پا و بازوها و ران‌ها ایجاد می‌شوند که با کنترل میزان قند خون خود به خود برطرف می‌شوند./س

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.