سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیماری پوستی که سبب "سکته مغزی" می‌شود

پژوهشگران در خصوص ابتلا به نوع خاصی از بیماری پوستی در افراد هشدار می‌دهند که می‌تواند سبب حمله قلبی و یا سکته‌ی مغزی در افراد در سال‌های آینده شود.

به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران دریافته‌اند که رخ دادن "بیماری پوستی زونا" در زیر سن 40 سال در افراد می‌تواند این افراد را در معرض حمله قلبی در سال‌های آتی قرار دهد.

گفتنی است، پژوهشگران این نتایج را با بررسی پرونده پزشکی 189 هزار بیمار در طول سال‌ها که به بیماری زونا مبتلا شده‌اند و در سال‌های بعدی بیماری‌های مختلفی در آن‌ها ظاهر شده، بدست آورده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، زونا فعال شدن مجدد ویروس عامل بیماری آبله مرغان است و در بزرگسالان این ویروس می‌تواند به داخل رگ‌های خونی سرایت کرده موجب افزایش بیماری‌های قلبی در افراد شود.پژوهشگران خطر حمله قلبی و سکته مغزی را در این افراد 47 الی 50 درصد تخمین زده‌اند.

پزشکان توصیه می‌کنند افراد چنانچه به بیماری زونا متبلا شدند، بهتر است پس از آن به طور دوره‌ای تحت نظر پزشک متخصص عروق قرار بگیرند.

بر اساس آمارها در دنیا از هر 10 نفر یک نفر به این بیماری درگیر است، که با بثورات جلدي و تاول‌های بزرگ که دچار خارش شدیدی است، همراه می‌شود  هنوز درمان خاصی در دنیا برای آن کشف نشده  تنها باید مدت سیر بیماری بين 7 الی 10 روز طی شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: پوست ، حافظه ، سکته ، مغز ، کلینیک ، زونا ، باشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.