سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ بهبود محیط کسب و کار:

در راستای ارتقاء کمی و کیفی جایگاه بازار سرمایه

ارتقاء کمی و کیفی جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد کشور سبب بهبود محیط کسب و کار می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، قائم مقام وزیر و مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با تاکید بر جایگاه بازار سرمایه ایران در اسناد بالادستی به ویژه سیاست های کلی اصل 44 و قانون مربوط به آن، برنامه چهارم توسعه بازار سرمایه به عنوان یکی از چهار رکن اقتصاد کلان، زیربنای فعالیت‌های تجاری، صنعتی، دولتی و خصوصی است

محمد سنجری با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد : این اداره کل در قالب یک طرح پژوهشی پیمایشی اقدام به بررسی تاثیر بازار سرمایه بر بهبود محیط کسب و کار نموده است.

وی گفت: یافته های پژوهش نشان داد شفافیت قوانین و مقررات بازار سرمایه، جریان کامل اطلاعات بین شرکت کنندگان در بازار سرمایه، فراهم بودن امکان جذب سرمایههای کوچک و بزرگ، ابزارهای کاهش خطر برای سرمایه گذاری، تغییر روندهای سرمایه گذاری و گرایش به سرمایه گذاری در بازار سرمایه و ... از مهمترین شاخص های بازار سرمـایه می باشد که جهت بهبـود و توسـعه محیط کسـب و کـار نیزمی شود .

وی در ادامه افزود : براساس نتایج پژوهش مذکور در صورتی که سازوکارهای بازار سرمایه به صورت کارا و درست اجرا شود، نه تنها وجوه سرگردان مردم را به سرمایه‌گذاری‌های مولد تبدیل می‌سازد و رشد اقتصادی کشور را فراهم می‌نماید، بلکه موجب تخصیص بهینه وجوه مذکور می‌گردد. یعنی پروژه‌های سودآور و حیاتی تامین مالی خواهند شد و پروژه‌هایی که دارای ارزش منفی هستند یا بعبارت دیگر برای اقتصاد کشور حیاتی نیستند رد خواهند گردید.

قائم مقـام وزیر و مدیرکـل تعـاون ، کـار و رفـاه اجتمـاعی خراسـان رضـوی در پایان تصریح کرد : براساس یافته های پژوهش انجام شده وجود اطلاعات و داده‌های معتبر و قابل مقایسه در بازار سرمایه، افزایش حجم و توان تحلیل‌گران مالی، تدوین قوانین و مقررات ساده و اعتمادساز و همچنین بالابردن سطح فرهنگ پس‌انداز و سرمایه‌گذاری می‌تواند موجب اعتلای بازار سرمایه و از این‌رو کاهش نرخ تورم و حجم نقدینگی، بهبود محیط کسب و کار و در نهایت سبب رشد و توسعه اقتصادی کشور گردد./

برچسب ها: بهبود ، محیط ، کار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.