سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

پیشرفت 98 درصدی بزرگترین پل استان سیستان و بلوچستان

بخشدار زرآباد در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: عملیات ساخت بزرگترین پل این استان بر روی رودخانه رابچ زرآباد 98 در صد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان .، مجتبی شجاعی اظهار کرد: ساخت این پل از سال 90 شروع شده است و و در صورت تامین بهنگام اعتبار دهه فجر امسال به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: بخش زرآباد به سبب قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی چابهار - بندر عباس دارای اهمیت راهبردی ویژه ای در حوزه حمل و نقل کشور است.

وی با بیان اینکه برای احداث پل رابچ با 25 دهانه 20 متری افزون بر 800 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است ادامه داد: این پل به عنوان شریان ارتباطی دو بندر مهم کشور (بندر عباس و بندر چابهار) و همچنین حمل بسیاری از کالاهای ترانزیتی می تواند زمینه فعالیت دائمی فعالان این عرصه را فراهم کند.

شجاعی اظهار کرد: رودخانه رابچ بستر عبور رودخانه های محلی بالادست در شهرستان های همجوار بوده که مطالعه احداث سد رابچ نیز در حال انجام است که با احداث آن پیش بینی می شود بیش از 400 میلیون متر مکعب آب ذخیره شود.

وی خاطرنشان کرد: پروژه پل سازی روخانه رابچ از مهمترین پروژه های جنوب استان سیستان و بلوچستان است که با راه اندازی آن زمینه توسعه استان بیش از بیش فراهم خواهد شد./ش
انتهای پیام/
برچسب ها: پیشرفت ، پل ، بزرگترین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.