سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

تبدیل علم به عمل، زمینه تولید ثروت در کشور/ مهارت آموزی، حلقه مفقوده اشتغال است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گفت: آن چیزی که امروز سبب پیشرفت کشور می شود تولید ثروت است و تبدیل علم به عمل و کار بهترین راه تولید ثروت در کشور است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، احسان ارکانی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی با بیان این مطلب گفت: باید بتوانیم کشور را به سمت کسب ثروت حرکت دهیم تا چرخ های توسعه و سازندگی به حرکت در آید.

وی با اشاره به وجود سه میلیون فرد بیکار در کشور گفت: حجم عمده ای از بیکاران در کشور فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که باید برای پاسخ به این بحران فکری کرد.

ارکانی افزود: در طی سالیان اخیر با توسعه نظام آموزش عالی، تعداد زیادی دانش اموخته تحویل جامعه شدند اما بسیاری ازان ها به این خاطر که در رشته های مورد نیاز جامعه تحصیل نکرده اند، جایگاه مناسب اجتماعی ندارند.

وی، مهارت آموزی را حلقه مفقوده اشتغال دانست و گفت: از الزامات توسعه کارآفرینی، توجه به پیشرفت مهارت آموزی است. اتکاء به دانش تئوریک نمی تواند تضمین کننده آینده شغلی جوانان باشد.

معاون استاندار تاکید کرد: در بسیاری از کشورها متناسب با بازار کار نیروی متخصص تربیت می شود و با ورود این نیروها به بازار کار به بحران بیکاری نیز پاسخ داده می شود اما ما در کشورمان از موضوع غافل شده ایم.

ارکانی ادامه داد: افراد بسیاری در جامعه ما وجود دارند که مدارک دانشگاهی خوبی دارند اما چون آموزش های آنان در دانشگاه به صورت عملی و مهارتی نبوده است نمی توانند وارد بازار کار شوند.

وی با اشاره به اهمیت مهارت اموزی در رشته های تحصیلی مختلف گفت: در دانشگاه جامع علمی کاربردی و در بسیاری از دشته های مهارتی، حدود 70 تا 75 درصد دانش اموختگان جذب بازار کار می شوند که چنین چیزی در هیچ یک از رشته های تئوریک ما وجود ندارد./ش

برچسب ها: تبدیل ، علم ، عمل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.