سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحي نصب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

وزير جهاد، "کميسيون کشاورزي" را قانع نکرد/ تضاد آمار "وزرات‌جهاد" با واقعيت

نايب رئيس اول کميسيون کشاورزي با اشاره به اينکه توضيحات وزير جهاد کشاورزي نتوانسته نمايندگان ملت را قانع کند، گفت: گزارشات و آمار اعلامي وزارت جهاد معمولا با واقعيات‌ در تضاد است در حالي‌که اين آمار بايد شفاف و واقع بينانه باشد.

ناصر صالحي نصب در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:  وزير جهاد به درخواست کميسون کشاورزي در جلسه غيرعلني مجلس توضيحاتي را در مورد محصولات استراتژيک از جمله گندم ارايه کرد.

وي افزود: توضيحات وزير جهاد کشاورزي در زمينه اقدامات زيربنايي وبرنامه‌هاي اين وزارت‌خانه در جهت افزايش توليد،راندمان و عملکرد در واحد سطح بود.

صالحي نصب اضافه کرد: بعيد به نظر مي‌رسد که اين برنامه‌ها مشکلات کشور را در زمينه محصولات استراتژيک حل کند.

وي ادامه داد: کشاورزي ايران روز به روز با روند مکانيزه و صنعتي شدن فاصله مي‌گيرد و بيشتر معيشتي و سنتي است.

صالحي نصب تاکيد کرد: ما براي بهبود شرايط نيازمند برنامه‌اي چند ساله هستيم که نقطه شروع،پايان و ميزان توليدي که مدنظر داريم در آن مشخص باشد.

نايب رئيس اول کميسيون کشاورزي تصريح کرد: گزارشات و آمار اعلامي وزارت جهاد معمولا با واقعيات‌ در تضاد است در حالي‌که اين آمار بايد شفاف و واقع بينانه باشد.

صالحي نصب با اشاره به ناکافي بودن توضيحات وزير در جلسه غيرعلني مجلس، گفت: اين توضيحات نتوانست کميسيون را قانع کند.

وي افزود: با توجه به اينکه اهرم‌هاي ديگري مانند شرکت پشتيباني اموردام و... نيز در حال واگذاري به وزارت جهاد است اين وزارت‌خانه بايد برنامه‌ريزي دقيقي در اين زمينه داشته باشد.

صالحي نصب تاکيد کرد: برنامه‌هاي ارايه شده علاوه بر شفافيت بايد قابليت اجرايي داشته باشند.

وي در پاسخ به اين پرسش که عامل ضعف کشور در کشت گندم چيست؟، گفت: مسئله مربوط به عدم برنامه‌ريزي درست ومحدوديت‌هايي است که ما در اين زمينه داريم.

نايب رييس اول کميسيون کشاورزي اضافه کرد: به عنوان مثال در حال حاضر کود به ميزان کافي در انبارها موجود است اما کشاورزان به دليل عدم توانايي مالي نمي‌توانند از اين محصولات استفاده کنند.

صالحي نصب افزود: همچنين ضريب مکانيزاسيون کشور در مقايسه با ضريب جهاني آن بسيار پايين (1.4)است.

وي ادامه داد: علاوه بر اين ما در زمينه  مسايل زيربنايي از جمله آب، خاک و... روند سار کندي را طي مي‌کنيم که تمامي اين موضوعات نيازمند برنامه‌اي دقيق است.

صالحي نصب يادآورشد: موفقيت ما در گرو اجراي اين برنامه‌ها در موعد مقرر است که متاسفانه تاکنون ما نتوانسته‌ايم به آن جامه عمل بپوشانيم.   

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.