سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

رقابت 16 هزار نفر در مسابقات قرآنی اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: امسال بیش از 16 هزار نفر در مسابقات قرآنی در سطح استان اردبیل با هم رقابت کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ حجت‌الاسلام وحدت مشهوری‌نظری دیروزدر گرامیداشت هفته وقف و در تجلیل از واقفان برتر اردبیل اظهار داشت: یکی از عملکردهای اوقاف در حوزه فرهنگی اجرای برنامه‌های قرآنی است که طرح تربیت حافظان قرآن در اولویت جدی قرار گرفته تا با تربیت حافظان بتوانیم دغدغه مقام معظم رهبری را که باید در کشور 10 میلیون حافظ قرآن تربیت شود، برطرف کنیم.

وی گفت: سازمان اوقاف تربیت یک میلیون نفر از این قاریان را در دستور کار قرار داده تا در مدت چهار سال این امر را انجام دهد.

مشهوری‌نظری خاطر نشان کرد: قرار است سالانه 250 هزار حافظ در کشور تربیت شود که سهم استان اردبیل در دو سال اخیر بیش از هشت هزار و 700 قاری بوده که تا پایان امسال با برگزاری آزمونی گواهی لازم به قبول‌شدگان اهدا می‌شود.

وی به برگزاری مسابقات قرآنی در رشته‌های مختلف و در گروه‌های سنی متفاوت اشاره کرد و ادامه داد: پارسال حدود 10 هزار نفر و امسال نیز 16 هزار نفر در این مسابقات حضور داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در ادامه از برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان مصری در مناسبت‌های مختلف خبر داد و گفت: طرح پالایش امامزاده‌ها در بیش از 190 امامزاده و بقاع متبرکه انجام شد به طوری که در این طرح ما کلیه مشخصات امامزاده‌ها، سوابق آنها، عکس‌ها و مختصات این امامزاده‌ها را گردآوری کردیم که از بین آنها 123 بقعه و امامزاده شاخص به ثبت رسیده که اطلاعات نرم‌افزاری در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد/ش.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، مسابقات ، قرآنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.