سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الجزيره:

اوضاع امنيتي الانبار رو به وخامت است

شبکه الجزيره در گزارشي روند اوضاع منطقه الانبار در غرب عراق را روبه وخامت توصيف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلويزيوني الجزيره در گزارشي درباره اوضاع الانبار گفت :هيچ يک از طرفهاي مخالف و دولت عراق هنوز نتوانسته اند مسئله  غرب اين کشور را حل کنند. به همين علت و به علت نبود راه حل سياسي فوري کارشناسان معتقدند که بحران عراق در مسيرتشديد شدن است. تهديدهاي دولت عراق به اجراي عمليات در فلوجه عليه سازمان القاعده از يک سو و اصرار افراد مسلح وابسته به عشاير برمقابله با نيروهاي دولتي و ادعاي عدم حضور اعضاي القاعده در اين منطقه اوضاع را به سمت بدتر شدن هدايت مي کند.

اين شبکه افزود: تنها چيزي که اکنون واضح و روشن است ادامه جنگ در الانبار است.اما اين که چه کسي با چه کسي مي جنگد و اين که سرنوشت اين کشور و سرنوشت گروه موسوم به شوراي انقلابيون عشاير به کجا منتهي خواهد شد معلوم نيست.

طرفهاي درگير درالانباراکنون متعدد هستند و هيچ يک از آنها اوضاع خوبي ندارد. اين شبکه ادامه داد: افراد مسلح عشاير که کنترل فلوجه و بخش هايي از الرمادي و ابوغريب را به دست دارند نمي توانند ادعا کنند که هيچ يک از اعضاي القاعده در اين منطقه حضور ندارند.عشاير اين منطقه عليه حکومت عراق  و ارتش اين کشور سلاح به دست گرفته اند و مدعي هستند که از توهين هاي مکرر نوري المالکي نخست وزير اين کشور و آخرين مورد آن که برچيدن خيمه تحصن آنها در الرمادي با استفاده از ارتش بوده است خشمگين هستند. اين افراد از نظر دولتهاي عراق و آمريکا باندي تروريستي هستند.

اين شبکه در بخش ديگري از اين گزارش گفت: سياستمداران عراقي نيز قدرت تاثيرگذاري ضعيفي بر افراد مسلح و دولت نوري المالکي دارند. ابتکار عملي که اياد علاوي مطرح کرده با تاخير همراه بوده است زيرا اکنون اين زبان سلاح است که حرف اول را مي زند و کناره گيري وزرا از کابينه يا باقي ماندن آنها زمان را به عقب برنمي گرداند زيرا اکنون تيک تاک ساعتي به گوش مي رسد که خبر از اوضاع بد عراق مي دهد آيا کسي مي تواند اين ساعت را متوقف کند؟
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.