سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

60 کشته در آخرین درگیری گروه‌های مسلح در سوریه/ تسلیم شدن بیش از 250 فرد مسلح در منطقه برزه

در تازه‌ترین درگیری های شدید میان گروه های مسلح مخالف و تروریست در سوریه، حدود 60 نفر از عناصر مسلح کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم؛ مرکز دیده بان حقوق بشر در سوریه (وابسته به مخالفان) اعلام کرد که در درگیری های میان گروه داعش و دیگر گروه های مسلح از جمله جبهه اسلامی و جیش المجاهدین، حدود 60 نفر کشته شدند که 9 نفر از آنان وابسته به گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) بودند.

بنابه اعلام این مرکز، درگیری میان گروه های مسلح از طریق حمله به خودروها و استفاده از خودروهای بمب گذاری شده در استان های حلب ، الرقه، ادلب و حماه روی داد.

این مرکز اعلام کرد که اطلاعاتی درباره وجود تلفات انسانی بیشتر میان 2 طرف به دست آمده اما هنوز صحت آن تایید نشده است.

بر اساس این گزارش، درمیان کشته شدگان7 نفر از عناصر مسلح هستند که داعش آن ها را در پی محاصره مقرشان در منطقه حارم در ریف ادلب به قتل رساند.

همچنین بیش از 250 فرد مسلح که از ماه ها پیش در منطقه برزه در حومه دمشق مستقر بودند، سلاح خود را بر زمین گذاشتند و خود را به نیروهای ارتش سوریه و دفاع ملی تسلیم کردند.

این نیروها از بیش از یک سال گذشته این منطقه را محاصره کرده بودند. بدین ترتیب منطقه برزه بدون نبرد به کنترل ارتش سوریه درآمد.

شبکه روسیا الیوم با اعلام این خبر افزود: این اقدام در پی توافق بین گروههای مسلح و ارتش سوریه و در نتیجه میانجی گری کمیته آشتی ملی و شماری از شخصیت های این منطقه صورت گرفت.

خبرنگار این شبکه به نقل از منبعی در منطقه برزه تاکید کرد: تسلیم شدن این افراد، نقطه آغاز حوادثی است که در روزهای آینده رخ می دهد. چه بسا افراد مسلح وابسته به ارتش آزاد، با همکاری ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی، با جبهه النصره و عناصر داعش بجنگند. 

مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد که جانشین فرمانده یک گروه مسلح در درگیری های دولت اسلامی عراق و شام در منطقه الکلاسه کشته شد.

منابع رسانه ای وابسته به مخالفان اعلام کرده اند که گروه داعش از محور جاده باب الهوى -أطمة در ادلب عقب نشینی کرده و این منطقه به طور کامل از نیروهای داعش خالی شده است.

منابع یاد شده افزودند که داعش برخی از مقرها را تحویل داده و عناصر آن به جبهه النصره ملحق شده اند.

این منابع همچنین از عقب نشینی داعش از منطقه "ترمانين" در نزدیکی "الدانا " که مقر این گروه در ادلب به شمار می رود، خبر دادند. این درحالیست که جبهه النصره با تحویل گرفتن مقرهای داعش در "الدانا" مخالفت کرده است.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.