سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کرمان‌ هشدار داد

آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در کرمان

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: آب‌گرفتگی معابر عمومی‌ و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  حمیده حبیبی اظهار داشت: با بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، ناپایداری‌ها تا روز چهارشنبه 18 دی ماه به صورت افزایش ابر، بارش متناوب باران و در نقاط سردسیر و ارتفاعات، بارش برف و وزش باد‌ به ویژه در نیمه غربی استان‌ کرمان پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان داشت: بر این اساس آب‌گرفتگی معابر عمومی‌، سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

حبیبی عنوان کرد: این سامانه چهار‌شنبه استان کرمان را ترک می‌کند و از 18 دی ماه با ورود جبهه هوای سرد دمای هوا در استان به طور محسوس کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: دمای هوای کرمان در حال حاضر یک درجه سانتی‌گراد و با رگبار برف همراه است.

حبیبی افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری نیز هوای کرمان ابری به همراه بارش برف و باران و کاهش وزش باد پیش‌بینی شده است.

وی اذعان داشت: دمای هوا نیز طی روزهای آینده بین 6- تا 7 درجه سانتیگراد متغیر است.

وی افزود: با توجه به این شرایط جوی توصیه می‌شود تا کشاورزان نسبت به جمع‌آوری سریع و انتقال محصولات به انبارها، در نظر گرفتن تمهیدات پیشگیرانه از خسارت سرما در مزارع صیفی‌، جالیز و مرکبات، حفاظت از تجهیزات آبیاری تحت فشار و ماشین‌آلات کشاورزی اقدام کنند.

حبیبی گفت: همچنین تنظیم دما ‌و تهویه در گلخانه‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها، توقف سمپاشی و هر‌گونه محلول پاشی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها مدنظر دامداران و کشاورزان باشد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کرمان ، آب گرفتگی ، معابر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.