سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور:

منحنی رضایتمندی مردم در گرو عملکرد شهرداری‌هاست

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به توسعه شتابان شهرها در برهه کنونی و به فراخور آن پررنگ شدن نقش شهرداری‌ها، رضایتمندی مردم را در گرو عملکرد شهرداری‌ها دانست.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، هوشنگ خندان‌دل نقش شهرداری‌ها در دامنه توسعه شتابان شهرها را پررنگ‌تر از گذشته عنوان کرد و افزود: به موازات توسعه و گسترش فرهنگ شهرنشینی روز به روز شاهد نقش پررنگ شهرداری‌ها هستیم و در این بین سهم شهرداری‌ها در کلانشهرهای بزرگ بسیار سیطره‌دار، حساس و حایز اهمیت می‌شود.

خندان‌دل عنوان کرد: در این شرایط که دامنه نفوذ شهرداری‌ها در کلانشهرها بیشتر می‌شود، نحوه ارائه خدمات به شهروندان نیز زیر ذره‌بین‌ها قرار می‌گیرد و اگر کوتاهی نیز وجود داشته باشد در میزان رضایتمندی شهروندان بروز و ظهور می‌یابد که البته در آن شرایط نیز قابل چشم پوشی نخواهد بود.

وی افزود: در این راستا منحنی رضایتمندی شهروندان در گرو عملکرد شهرداری‌ها خواهد بود.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور، شهرداری‌ها را جزیی از بدنه

نظام تصمیم گیری دانست و تصریح کرد: نظام اجرایی کشور یکپارچه است و هر امری که در شهرداری‌ها صورت گیرد به نوعی به بدنه تصمیم گیری‌ها مرتبط خواهد بود.

خندان‌دل در ادامه با اشاره اصل 100 قانون اساسی مبنی بر اهداف توسعه محور در کشور یادآور شد: آنچه در سند چشم‌انداز تدوین می‌شود باید در بستر امور اجرایی نیز عملیاتی شود و سازگار با اهداف از پیش تعیین شده باشد.

*نباید محدود به امکانات دولتی شویم

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور با محور قرار دادن عملکرد دولت‌های گذشته و برنامه‌های عملیاتی نشده، محدود شدن در بخش امکانات دولتی را مهمترین عامل بازدارنده در دستیابی به توسعه دانست و تصریح کرد: در شرایط کنونی نباید به منابع و امکانات دولتی محدود شویم، در این راستا شوراها و شهرداری‌ها از ظرفیت‌های فوق‌العاده گسترده‌ای برخوردار هستند که می‌توان از آنها برای نیل به توسعه بهره برد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: عمرانی ، البرز ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.