سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

0 7درصد موارد ابتلا به مالاریا در سیستان و بلوچستان وارداتی است

از ابتدای امسال تاکنون هزار و 200 مورد ابتلا به مالاریا در سیستان و بلوچستان گزارش شده که70 درصد آن مربوط به اتباع پاکستانی و افغانستان بوده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: در گذشته نه چندان دور سالانه بیش از 70 هزار مورد ابتلا به مالاریا در سیستان و بلوچستان گزارش می شد اما اکنون با اقدامات انجام شده این تعداد حدود 50 برابر کاهش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان تصریح کرد : با توجه به اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان آمار مبتلایان به مالاریا در سیستان و بلوچستان نسبت به سال گذشته با کاهش 35 درصدی به حدود 1200 مورد رسیده است.

شکیبا گفت: برنامه های مختلف آموزشی ویژه مقابله با مالاریا به ساکنان مناطق روستایی و عشایری، دانش آموزان و دانشجویان ارائه شده است.

وی خاطر نشان کرد: توزیع پشه بند در مناطق در معرض خطر، سم پاشی نقاط آلوده و جلوگیری از ورود مسافران از کشورهای پاکستان و افغانستان قبل از قرنطینه کردن آنان با هدف شناسایی بیماری واگیردار و درمان افراد مبتلا از شاخص ترین اقدامات پیشگیرانه در رابطه با گسترش بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان است.

وی گفت: سم پاشی آبهای راکد به عنوان محل زیست و تکثیر لارو پشه مالاریا با همکاری تمام دستگاهها بویژه سازمانها و ادارات عمرانی با هدف جلوگیری از تولید مثل و گسترش پشه مالاریا در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

وی تاکید کرد: افراد مبتلا به مالاریا باید در کمترین زمان درمان شوند تا پشه ها نتوانند از طریق گزش این بیماری را به دیگر افراد منتقل کنند./س

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.