سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

کهگیلویه وبویراحمدبا یک درصدخاک کشور بخشی از ظرفیت های ملی را دارد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان با یک درصد خاک ، یک درصد جمعیت کشور، 25درصد نفت، 3/2 آب و سومین استان به لحاظ منابع جنگلی بخشی از مهمترین طرفیت های اقتصادی کشور را دارد.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج دکتر سید موسی خادمی در تشریح اجمالی فعالیت های 90 روز دولت تدبیر و امید در این استان، افزود: از بدو فعالیت دولت تدبیر وامید، با ایحاد شورای مشورتی متشکل از سرمایه های فکری و نخبگان استانی تلاشها و پیگیری امور استان جهت راهبرد برنامه های خرد و کلان و کاربردی کردن منابع مختلف درهمه عرصه ها و بخشها آغاز شد.
وی تصریح کرد: بازدید از شهرها و مناطق مختلف استان با حضور مسوولان استانی و محلی،اشراف بر ظرفیت ها و توانمندی بخش های مختلف تمامی مناطق استان و شناسایی و ریشه یابی علل مشکلات، موانع و کمبودها در اولویت فعالیت ها اجرایی قرار گرفت .
دکتر خادمی اظهارکرد: دراین سفرها از نزدیک مشکلات مناطق مورد بررسی ، اولویت بندی مطلوب و حل بعضی مشکلات ناشی از برخی ناهماهنگی های بین دستگاهی برطرف شد و شناسایی ظرفیتهای اقتصادی ، محرومیت ها و اولویت های در شهرستانها و بخشها در این سفرها مورد توجه قرار گرفت و چند طرح تولیدی در مسیر فعالیت مجدد قرار گرفت.
وی به جمع آوری آمار کلی و تهیه بسته اطلاعاتی از طرحهای تولیدی کارگاهی و صنعتی کوچک و بزرگ، فعال، نیمه فعال و راکد و بررسی مشکلات آنها به لحاظ مدیریتی، نیروی انسانی، تولید، تسهیلات، تجهیزات و میزان معوقات بانکی و پیگیری برای راه اندازی صنایع توجیه پذیر اقتصادی و پیگیری و اختصاص 200 میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه این بخش خبر داد.
استاندار بیان کرد: راه اندازی مجدد کارخانه خوارک دام و طیورو ادامه روند اجرای کارخانه سیمان مارگون با اختصاص تسهیلات لازم در دستور کار قرار گرفت و کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و فروکتوز یاسوج با تامین 85 میلیارد ریال تسهیلات و یکهزار و 800 تن گندم در ماه با 61 کارگربه زودی وارد چرخه تولید خواهد شد.
استاندار تصریح کرد: استان کریدور جنوب به مرکز کشور و نزدیک به کشورهای حوزه خلیج فارس است، ولی به لحاظ شبکه راه با مشکل جدی روبروی است و به دلیل 80 درصد کوهستانی بودن هزینه راهسازی در آن سه برابر نرم کشور است.
خادمی گفت: با همه مشکلات و کمبودها در شبکه راههای استان، پروژه های مهم در حوزه راهسازی راکد و یا نیمه فعال اند و همت و تلاش برای فعالیت مجدد آنها به کار بسته شده و در این رابطه تلاش مستمر و پیگیر در مرکز انجام که مورد توجه متولیان کشوری قرار گرفته است./س
برچسب ها: ملی ، ظرفیت ، خاک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.