سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقف بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی را از بین می‌برد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمادگر مجلس برای کمک به سازمان اوقاف گفت: وقف نوعی ایثارگری‌ست که اسلام در وجود انسان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید مرتضی حسینی افزود: در قرآن کریم در خصوص گذشتن از مال، تعبیر به جهاد شده است، بنابراین از مال گذشت کردن بسیار سخت است، چراکه انسان به قدری خود و فرزندانش را دوست دارد که حاضر نیست اموالش را برای دیگران بگذارد، لذا وقف بسیار ارزشمند است.
 
وی وقف را نوعی نوعدوستی عنوان کرد و ادامه داد: به همین دلایل در اسلام بسیار به وقف توجه شده است.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به آثار مهم اجتماعی وقف اشاره کرد و اظهار داشت: وقف بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی را از بین می‌برد،‌ چرا که از طریق ترویج احکام دینی در مدارس، مساجد و اماکن مقدس مردم به ویژه جوانان با آموزه‌های اسلام آشنا می‌شوند.
 
حسینی تصریح کرد: اصحاب رسانه، جامعه روحانیت و اساتید دانشگاه‌ها در این زمینه باید فعالیت داشته باشند، تا وقف را همچنان زنده نگه بداریم.
 
وی اضافه کرد: مجلس این آمادگی را دارد تا اگر نیازی به هر گونه قانون و مصوبه‌ای است، سازمان اوقاف کمک کند.‌
 
حسینی تأکید کرد: قوه قضائیه باید هر جا و هر زمانی که ظلمی صورت می‌گیرد چه از سوی واقف و یا متولی برخورد قاطعی داشته باشند، تا مردم احساس امنیت کنند و به راحتی اموال خود را بدون هیچ‌گونه نگرانی وقف کنند.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: دولت از طریق ثبت اسناد، استانداران، فرمانداران و شورای تامین هر استان، مسائل و مشکلات وقف را برطرف کند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: وقف ، نوعدوستی ، ثبت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.