سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

از آزمایش محرمانه ایدز تا راه‌های پیشگیری

در نشست پیشگیری از ایدز در آوج از فرهنگ پیشگیری این بیماری تا آزمایش محرمانه ایدز بررسی شد.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  نشست مبارزه با بیماری ایدز در شهرستان آوج برگزار شد.با توجه به اهمیت بروز ایدز در حال حاضر کارشناسان بهداشتی و سلامت به ارائه اقدامات برای پیشگیری از این بیماری مهلک پرداخته و این مسئله را مورد توجه قرار داده‌اند.

فرماندار آوج پیرامون برنامه‌های مبارزه با بیماری ایدز شهرستان آوج اظهار داشت: هفته ایدز در شهرستان آوج با برگزاری سلسله نشست‌ها و همایش‌هایی از سوی مرکز بهداشت و درمان شهرستان آوج ویژه دانشجویان، اساتید، معلمان، مدیران و دانش آموزان به انجام رسیده است.

سیدعبدالله موسوی عنوان کرد: همچنین سومین نشست کمیته شهرستانی مدارس مروج سلامت شهرستان آوج با شرکت کارشناسان آموزشی و پرورشی، مدیران و مجریان طرح مدارس مروج سلامت، کارشناسان ستادی مرکز بهداشت و بهورزان مراکز مجری طرح در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهرستان آوج اجرا شده است.

موسوی با اشاره به برپایی نشست آموزشی و اطلاع رسانی در خصوص عفونت H I V «ایدز»  با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه  آزاد اسلامی شهرستان آوج تصریح کرد: باید تلاش کرد تا ضمن توجه به سلامت زمینه را برای پیشگیری از بیماری‌های واگیر فراهم کرد.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان آوج نیز در ادامه با اشاره به اینکه همایش آموزشی و اطلاع رسانی ایدز با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور آوج برگزار شده است، ابراز داشت: در برنامه کشوری کنترل این بیماری ارائه اطلاعات در جمعیت عمومی و سایر گروه‌های جامعه استراتژی نخست شمرده شده است.

محمدمهدی آقابگلو ابراز داشت: اطلاع رسانی مناسب و گسترده در خصوص ایدز آگاهی شهروندان به ویژه جوانان را تاکنون افزایش داده است.

این مسئول عنوان کرد: اطلاع رسانی مناسب همواره به شناسایی موارد ناشناخته مبتلا به ایدز در کشور کمک کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج ارائه اطلاعات در جمعیت عمومی و سایر گروه‌های جامعه به خصوص در بین جوانان را الزام جامعه برای کنترل عفونت برشمرد.

این مسئول ابراز داشت: در این راستا البته نقش بسیار کلیدی دانشگاه‌ها و دانشجویان در مقابله با گسترش این عفونت بسیار ویژه و مورد اشاره است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج ابراز داشت: ترویج فرهنگ مقابله با بیماری ایدز نیازمند تلاش همگانی است که نباید از آن گذر کرد.

کارشناس بیماری‌های مرکز بهداشت شهرستان آوج نیز در ادامه تاریخچه بروز عفونت و وضعیت بیماری در سطح جامعه را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: وجود ارتباطات از راه‌های انتقال اصلی این عفونت است.

ابوذر رئیسی، اعتیاد تزریقی و انتقال از مادر به کودک را از راه های انتقال عفونت ایدز دانست و عنوان کرد: پرهیز از رفتارهای پرخطر به عنوان مهمترین  راه‌های پیشگیری از بیماری ایدز است که باید مورد توجه قرار گیرد.

هاجر غیاثوند کارشناس سلامت مدارس استان شهرستان آوج نیز در ادامه به تشریح دستورالعمل‌های برنامه بهداشت مدارس پرداخت و ابراز داشت: روند اجرای طرح و نتایج ممیزی سال تحصیلی 92-91 بسیار اثرگذار بوده است.

در ادامه ندا حنیفی کارشناس تغذیه و بهداشت آوج نیز ابراز داشت: اهمیت برنامه‌های آهن یاری و وارنیش فلوراید در بین دانش آموزان مهم است و پایش و اجرای منظم برنامه‌ها نیز امری ضروری است.

عباس صفری کارشناس بیماری‌های مرکز بهداشت شهرستان آوج نیز با اشاره به گسترش روز افزون ایدز عنوان کرد: این مهم به عنوان یکی از چالش‌های بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی که پیشرفت و توسعه جوامع را به خطر انداخته است باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه راه‌های انتقال و پیشگیری از عفونت بسیار متنوع است، ابراز داشت: انجام آزمایش خون به عنوان تنها راه تشخیص بیماری ایدز است.

کارشناس بهداشت شهرستان آوج ادامه داد: البته آزمایش‌های بیماری ایدز به صورت محرمانه و رایگان در مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری انجام شده و این مهم مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: قزوین ، آزمایش ، ایدز ، آوج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.